"Buba" je prvi auto koji je glumio u filmu i preživeo vožnju Barbare Strejsend!
"Buba" je jedini auto koji se voli! U ovu rečenicu veruju vlasnici jednog od najpopularnijih automobila 20. veka.
Nemački "Folksvagen" je 10. jula prošle godine proizveo poslednji automobil čuvenog modela "buba" (beetle) u fabrici Puebla u Meksiku.
Pročitaje još: Italijani su ga zvali "fiat 126", Poljaci "maluh", a mi - peglica! (FOTO)
To je bila tragedija za sve ljubitelje legendarnog modela i "narodnog auta" koji je obeležio 20. vek. Posleradni period je bio u znaku "bube" koju je vozila narastajuća srednja klasa. Sedamdesete i osamdesete su ponovo bile u znaku "bube", jer su je vozili hipici, a danas antiglobalisti.
Bubu voze antiglobalisti
Prva "buba" je izašla iz fabrike u nemačkom Volfsburgu 1938. godine, a posle pauze tokom rata, ponovo je počela proizvodnja 1949. godine. VW fabrika je do 1955. godine prizvela milion "buba", a pola miliona prodavalo se u SAD. Pokrajina Donja Saksonija je delimični vlasnik kompanije i prizvodna je završena 1978. godine pošto su tipovali na novi model "golf". Tačnije, "buba" se preselila u Meksiko gde je još 1967. godine otvorena fabrika.
Pročitajte još: Da li su vaši LJUBIMCI BEZBEDNI dok ih prevozite u kolima?
Simbol napretka i srednje klase Foto: Piksabej
Novi, redizajnirani automobil u retro stilu 1998. godine nije osvojio srca kao originalni, iako je bio pod nadzorom unuka Ferdinanda Poršea.
Skupovi ljubitelja "buba" redovno se organizuju na nivou Srbije i Balkana, a u julu se svake godine organizuju na Zlatiboru i dolaze gosti iz čitavog regiona.
Pročitajte još: ČUVAJTE SE! Kiša, oluja i grmljavina prave probleme tokom vožnje - pogledajte kakve sve opasnosti vrebaju
Poslednji model meksičke "bube" nikada nije jurio ulicama, jer je završio u muzeju.
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU