Veza Romi Šnajder i Alena Delona, iako nije izdržala test vremena, opstala je u svesti ljubitelja filma kao simbol lude mladalačke ljubavi. Devojka iz dobrog doma sa besprekornim manirima i žestokim, neuređenim dečkom stvorila je jedan od najlepših parova u Evropi
Romi Šnajder i Alen Delon upoznali su se, kako to obično biva kod glumaca, tokom snimanja filma. Bila je to međunarodna koprodukcija, "Kristin", 1958. Na pariskom aerodromu Delon je, obučen u elegantno odelo, čekao Romi sa buketom crvenih ruža.
Zanimljivo je da se Romi i Alen uopšte nisu svideli jedno drugom. Rečeno je da je nemačku glumicu nazvao loše obučenom "plavom guskom", dok je ona kasnije za Delona rekla: "previše zgodan, previše poverljiv, suviše mlad dečak, obučen kao džentlmen, u košulji i kravati, i u previše moderno odelo".
Romi Šnajder je u to vreme već bila zvezda u evropskim razmerama. Delon je, s druge strane, bio još malo poznat, tek je započeo svoju karijeru. U filmu je trebalo da bude pozadina slavne nemačke zvezde. Štaviše, Alen i Roma su bili potpuno različiti po socijalnom poreklu i vaspitanju.
Međutim, filmska romansa se pretvorila u stvarnost i mladi su ubrzo uspostavili zajednički jezik. Doduše, Romi nije znala francuski, a Alen nemački, pa su komunicirali na engleskom. Glumica je, zbog nenaklonosti njene porodice prema neposlušnom Francuzu, skrupulozno skrivala svoja osećanja od najbližih. Ipak, jednog dana, tokom snimanja u Beču, njena majka je stigla u nenajavljenu posetu i zatekla ćerku u hotelskoj sobi u Alenovom zagrljaju.
"LJubav dvadesetogodišnjaka"
On je imao 23 godine, ona 20 – svet im je bio otvoren, a osećaj koji ih povezuje delovao je neobično jak. Godinama kasnije, Alen se priseća ovog perioda: "LJubav dece od 20 godina je veoma lepa i veoma čista. Da, ona je bila moja prva prava ljubav, mladalačka ljubav. Tako nešto se ne zaboravlja! Znao sam da posle nje ništa više neće biti kao pre."
Romi je, s druge strane, o svojim prvim mesecima života u Francuskoj sa Alanom pričala na sledeći način: "Imala sam devetnaest godina, to je bilo prvi put da sam nogom zakoračila na parisku kaldrmu i želela sam da doživim veliku ljubav prema nekome koga obožavam. Za mene je Pariz prvo bio Alen Delon".
Večno vereni
U vili Maro, glumičin očuh je organizovao verenički bal kako bi ugušio neselektivne komentare domaće štampe na račun njegove pastorke. Žurka je održana u martu 1959. Par je pred novinarima razmenio vereničko prstenje od pletenog belog, crvenog i žutog zlata. Još jedno slično fotografisanje za štampu sa zaljubljenim parom organizovano je za Božić. Bez obzira na to, datum venčanja nije određen, i stalno se menjao narednih godina. Romi i Alen su trebali da ostanu večni verenici.
Delonova rastuća popularnost i kontinuirani finansijski uticaj Šnajderovih mladalačkih uspeha omogućili su paru da iznajmi ekskluzivan stan u modernom pariskom kvartu, na aveniji de Mesin. LJubavnici su željno pozivali novinare u svoje prebivalište i fotografisali. Takođe su kupili seosko imanje u blizini Pariza, u Tancoru, gde su uživali u druženju sa svojim psima.
Paradoksalno, povećanje životnog standarda postalo je prvi razlog za udaljavanje Romi i Alena. Stalno uključeni u razne ugovore, živeli su u stalnom neredu.
Kraj filmske idile
Mora se reći da Alen nije bio veran muškarac. Naprotiv, koristio je skoro svaku priliku da se upusti u prolaznu romansu. Romi je iskusila muke ljubomore, što je dovelo do večnih svađa, ali je stalno opraštala svom voljenom. Vremenom je počela da žudi za stabilnošću – za porodicom i decom, za koje je bila spremna da žrtvuje svoju karijeru.
Alen je, međutim, krenuo u potpuno drugom pravcu i na kraju je Romi zadao ogroman udarac. Dok je njegova verenica bila u SAD, preko svog prijatelja Georgesa Beaumea, uručio je Romi pismo sa svojom odlukom da ode. Glumica je izuzetno teško doživela vest. Pala je u depresiju i čak se cenjkala za život. Delonova odluka je bila utoliko štetnija jer se glumac ubrzo oženio manekenkom koju je upoznao na snimanju Samuraja, Natali Kanovas, sa kojom je započeo aferu dok je još bio u vezi sa Romi.
Putevi legendarnog para su se razišli - on se upleo u uzastopne veze sa ženama, ona u dva propala braka. Delon je, međutim, zadržao veliku naklonost prema svojoj prvoj ljubavi i do kraja Rominog života, do njene tragične smrti, pružao joj je podršku. Zahvaljujući njemu skoro zaboravljena zvezda se vratila na veliko platno u finom stilu. Zaista, Delon je za Romi dobio ulogu u čuvenom "Bazenu" 1969. Na snimanju ovog filma su se sreli prvi put od njihovog spektakularnog raskida. Štaviše, igrali su ljubavnike, a strast koja izvire iz njihove veze od kadra do kadra deluje potpuno autentično.
Velika tragedija
Delon je takođe bio uz Romi u najtragičnijem trenutku njenog života – kada je 1981. umro njen četrnaestogodišnji sin David. Francuski glumac je bio taj koji je organizovao sahranu i brinuo se o privatnosti svoje bivše verenice. Veoma se trudio da vrati Romi u mentalnu ravnotežu. Nažalost, poslednji zadatak nije uspeo – Romi je najverovatnije izvršila samoubistvo u jednom pariskom hotelu 29. maja 1982. Alen je bio jedan od prvih koji je stigao na lice mesta i zatvorio se sa njenim telom u samoću da oplakuje svoju voljenu. Priča se i da glumica ne leži na zvaničnom mestu sahrane, već da je Delon sahranio Romi na svom imanju.
Tokom narednih godina, Alain se često prisećao svoje bivše velike ljubavi. On je primio počasnog Cezara koji joj je posthumno dodeljen 2008. Upitan da li žali što se nije oženio nemačkom glumicom pre mnogo godina, odgovorio je potvrdno.
Da su Romi i Alen ostali u zajedno da li bi priča ispala drugačije? Možda... Delon je na dan smrti svoje voljene iskreno rekao: "Nikada neću zaboraviti njen osmeh. Isteklo je pravo iz duše."
(Kurir)
BONUS VIDEO