Zvezda dečjih filmova, Širli Templ, rođena je u kalifornijskom gradu Santa Monika u tročlanoj porodici. Otac Džordž Templ je bio bankar, a majka Gertruda domaćica. Kada je imala samo tri godine počela je da pokazuje talenat prema pevanju i plesu, pa ju je majka već 1931. upisala u plesnu školu u Los Anđelesu, gde su je uočili filmski agenti. Ubrzo su malenu Širli angažovali u filmovima.
Odjednom, svi su znali ko je preslatka devojčica plavih uvojaka, širokog osmeha i krupnih radosnih očiju. Nakon plesne škole, Širli je dobila prvi glumački angažman u seriji “Baby Burlesks” u “Educational Pictures”, gde je s ostalom talentovanom decom imitirala zvezde poput Marlen Ditrih.
Zahvaljujući ambicioznoj majci, potpisala je ugovor s “20th Century Fox” i tako postala jedna od retkih glumica koja je stekla slavu pre nego što je napunila šest godina.
– Još od prvog filma koji sam snimala pod okriljem “20th Century Fox” znala sam kako da ostavim trag da me ljudi zapamte. Uživala sam sve vreme pa mi ni u jednom trenutku snimanja ništa nije bilo problem da uradim. Znala sam kako da zapamtim svoje rečenice, kako da budem potpuno koncentrisana i kako da pratim rediteljeve upute – govorila je svojevremeno glumica.
Širli Templ je impresionirala publiku 1934. godine svojim prvim filmom “Stand Up and Cheer!” i izvedbom pesme “Baby, Take a Bow”, a te godine snimila je još sedam ostvarenja i time zaslužila poseban Oskar za izvanredan doprinos filmskoj industriji. Tada je postala prvo dete koje je ikada primilo takvu vrstu priznanja.
– U vreme ove depresije, kada je duh ljudi manji nego ikada pre, divno je znati da za samo 15 centi možeš da odeš u bioskop da gledaš osmeh ove predivne devojčice i barem na trenutak zaboraviš svakodnevne probleme – izjavio je 1935. američki predsednik Frenklin D. Ruzvelt aludirajući na tada najpoznatije dečje lice na filmskom platnu, Širli Templ.
U to je doba postala je institucija i nacionalni ponos. Počeli su da prave lutke Širli Templ, razne igračke nosile su njeno ime, dobila je čak liniju cipela i odeće.
– Još sa šest godina prestala sam da verujem u Deda Mraza. Majka me je odvela kod Deda Mraza u njegov kutak u jenom šoping centru, a on je od mene zatražio autogram – govorila je.
Međutim, svi su zarađivali na njenom imenu osim nje. Naime, njeno ime je korišćeno u mnoge svrhe, ali niko joj nije plaćao autorska prava. Kada su shvatili da je njihova ćerka premalo plaćena za svoj lik i delo, roditelji su unajmili uglednog advokata Lorda Rajta. Nakon toga njeni honorari su povećani sa 50 na hiljadu dolara nedeljno, a majci, koja joj je bila frizerka, plata je povećana za 250 dolara nedeljno, s tim da je Širli morala da dobije dodatnih 15.000 dolara za svaki završeni film.
– Vreme je novac. Uzaludno potrošeno vreme je uzaludno potrošen novac, a sve to vodi nevolji – tvrdila je Širli. Uslovi u kojima su deca tada glumila u Holivudu i način na koji su se odnosili prema njima danas bi bili strogo kažnjeni.
– U dve godine znala sam da snimim po 26 filmova. Deca koja su na setu bila nemirna, uključujući i mene, morala su za kaznu da stoje na ledenom podu da se smire. Kad ni to ne bi upalilo, znali su da nas stavljaju da sedimo na ledenim blokovima koje smo zvali crnim kutijama. Na sreću, meni crne kutije nisu uništile mentalno zdravlje – otkrila je Širli.
Opčinjenost talentom Širli Templ bila je ogromna. Deril F. Zanuk, producent i studijski voditelj “20th Century Fox-a”, svu je pažnju usmerio na nju kako bi stekla zvezdani status.
Mnogi su govorili da je upravo Širli najveća vrednost studija.
– Bila sam obasuta ljubavlju sa svih strana i jako mlada. Počela sam da radim s tri godine, i to mi je tada bilo normalno. Mislila sam da svi tada počinju da rade – objašnjavala je.
Prvi njen film u boji bio je “The Little Princess”, a na njegovo je snimanje potrošeno 1.5 miliona dolara. Širli je i dalje bila popularna, kako na filmskom platnu tako i kao muza mnogim umetnicima, poput slikara Salvadora Dalija. Sa navršenih 12 godina roditelji su, na osnovu ugovora sklopljenog s filmskim studijem, ćerku upisali u ekskluzivnu školu u Los Anđelesu, a luksuzni bungalov u studiju prenamenjen je u veliku kancelariju u koji je povremeno dolazila.
– U dobi od 14 godina osećala sam se najstarije. Nakon toga postajala sam sve mlađa – tvrdila je.
(Kurir)
BONUS VIDEO:
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU