U mnogim hotelima roboti čekiraju goste i daju im ključ od sobe, donose vodu i peškire, a izraz lica menjaju u odnosu na ponašanje turista
Dve nove studije u oblasti turizma pokazale su da će se putovanja u narednom periodu dramatično promeniti. Naime, roboti će preuzeti poslove mnogih turističkih radnika, a turisti čvrsto veruju da će im nove tehnologije ulepšati putovanja.
Pročitajte još: Više od milion Srba lane letovalo je u Grčkoj, a evo šta je najnoviji HIT u ovoj zemlji
Istraživanje koje je sproveo britanski turistički sajt Travelzoo među 6.000 ispitanika pokazao je da većina očekuje da će već ove godine roboti početi da igraju veliku ulogu u putovanjima. Čak dve trećine ispitaih je reklo da se osećaju ugodno u društvu robota i da ih "ne plaše".
LJudima se dopadaju roboti Foto: A. M.
Velike oči
Nove tehnologije su odavno pristune u životu, pa tako 60 odsto turista nema ništa protiv prepoznavanja lica na aerodromima, jer misle da će to ubrzati pasošku proceduru.
Roboti već "rade" na aerodromima i u hotelima.
Međutim, pravi roboti su u prošlosti izazivali nelagodu kod ljudi, pa se novi proizvođači trude da izgledaju sipatično i prave ih sa velikim očima i simpatičnim glasom.
Recimo, humanoid "Pepper" se koristi već tri godine da zabavlja ljude dok čekaju u redu, a ima i "tačskrin" ekran na kojem nudi izlete, restorane... Peper je toliko popularan da ga već koristi više od 2.000 hotela, železničkih stanica i aerodroma.
Pionir koji saoseća
Pravi pionir je "Spencer" koji već četiri godine radi na aerodromu "Šipol" u Amsterdamu, razgovara i umiruje ljude. Veoma je omiljen jer je sposoban da menja izraz lica u odnosu na emotivno stanje putnika.
Popularni su roboti koji menjaju izraz lica.
"Tipsy" je robot-barmen koji radi u lancu "Planet Hollywood" koji za sat vremena isporuči 120 pića. Gost poruči piće pritiskom na dugme, a plešući kiborg isporuči čašu za najviše 90 sekundi.
Pročitajte još: Cvijeta je bila u Dolini SMRTI iz koje se mnogi nisu VRATILI, a pročitajte kako je ona USPELA
Ipak, najčuveniji su roboti "YOSHI" i "YOLANDA", prvi su opremljeni lokacijom, pa se samostalno kreću kroz čitav hotel. Oni isporučuju flaširanu vodu i peškire gostima. Oni "rade" u istoimenom hotelskom lancu širom Azije.