Beogradsko preduzeće "Gradska čistoća" u maju 2020. godine je nabavilo za radnike 12 električnih skutera, međutim, američki poštari imali su ih još 1915 (premda nisu bili električni, već sa motorom).
Ono što je danas ponovo "hit" i vrlo zgodno prevozno sredstvo, već je jednom imalo svoje "zlatne trenutke".
Jedan od prvih "autopeda", uvezen iz SAD vozila je još 1916. lejdi Florens Norman, "borkinja" za ženska prava, i njime je išla na posao u svoju kancelariju u Londonu. Skuter je bio rođendanski poklon supruga, novinara i liberalnog političara ser Henrija Normana. Išao je na benzin, a postojao je i akumulator.
Pročitajte još: PUTOVANJA SU KLJUČ SREĆE: Više usrećuju od dana venčanja
.Inače, trotineti su poznati već 200 godina kao igračke za decu, ali motorizovani skuteri nastali su "tek" pre 105 godina. Među prvima su ova čuda tehnike, koje je proizvodila firma "Krupps" u Nemačkoj i SAD, testirala američka poštanska služba, kao sredstvo brzog transporta za svoju posebnu dostavnu službu.
Prve trotinete testirali su poštari.
Usledili su i drugi: "ABC Motorsajkls" je proizveo model sa brzinom do 24 km/h, a kompanija "Gloster Erkraft" je predstavila dva modela 1919. i 1920. godine, a koji su reklamirani kao "automobil na dva točka".
Reklamirali su ih kao "auto na dva točka".
Neki od ovih ranih dizajna skutera bili su nestabilni, neudobni i teški za rukovanje. Zatim su, 1920-ih, postepeno uvedena usavršavanja, uključujući efikasna svetla i kočnice, zupčanike i štitnike za noge.
Pročitajte još: Putujemo kao naši roditelji: Turizam se vratio na nivo od pre 30 godina
Tokom 1930-ih, skuteri su predstavljeni na novom tržištu kao idealan način transporta u velikim i prostranim vojnim bazama. Međutim, prava era skutera nastupila je tek posle rata, zbog racionalizacije potrošnje goriva. Kasnije su dobili sedišta, pa neki više i ne liče na prvobitne trotinete... A onda su stigli i električni skuteri. Svuda, pa i kod nas.
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU