Najviše poginulih osoba se nalazilo u malim kolima, a najmanje u SUV vozilima pokazala su obimna istraživanja
Američki institut za bezbednost saobraćaja na auto-putevima (IIHS) na osnovu opsežnih istraživanja broja poginulih putnika u vozilu prema broju registracija na milion vozila i prema broju pređenih kilometara saopštio je koji su automobili, po kategoriji i vrsti, najbezbedniji, odnosno najsmrtonosniji.
Prema očekivanjima mala vozila su i najmanje bezbedna. Tako je kod tih vozila zabeležena smrtnost od 82 osobe na milion registrovanih vozila dok kod vellikih terenskih vozila SUV strada 15 ljudi godišnje na milion registrovanih. Prosečno, u automobilima u SAD se godišnje na milion registrovanih vozila zabeleži 36 smrtnih slučajeva (ovo su podaci na osnovu prikupljanja činjenica za 2017.).
Pročitajte još: Sigurno postavljate POGREŠNA pitanja prilikom kupovine automobila: Evo šta bi trebalo PRVO DA PROVERITE (VIDEO)
Zanimljivo jer da je od svih vozila koja su obuhvaćena ovom studijom bilo i onih bez smrtnih slučajeva ali i onih koji su bili skoro dvostruko opasniji od proseka.
Vozila u kojima niko nije nastradao su "GMC jukon", "rendž rover evok", "leksus NX 200t", "porše kajen", koji su u kategorjiji SUV vozila, ali i "mercedes C-klas" i "folksvagen golf" koji su sedan odnosno hečbek vozila
Tri najlošija vozila po ovom kriterijumu su "ford fijesta" sa 141 smrtnim slučajem,, "hjundai aksent" sa 116 i "ševrolet sonik" sa 98 nastradalih osoba na milion registrovanih vozila.
Pročitajte još: Ako krenete u Grčku, MORATE IMATI OVAJ PAPIR, inače vas Makedonci vraćaju NAZAD
Jasno je, ovo je samo statistika i ne mora da znači da su neka vozila baš toliko bezbedna odnosno nebezbedna, ali u svakom slučaju ukazuje da velika vozila, kojih je sve više s obzirom na popularnost SUV automobila, će narednih godina biti sve prisutnija a da će mala vozila teško opstati u takvom društvu.