Pre nego što potrošite novac na zamenu farova koja nije nimalo jeftina, trebalo bi da razmislite o njihovom obnavljanju. Učinićete vožnju noću lakšom i bezbednijom
Dva faktora doprinose zamagljivanju farova: ogrebotine napravljenje od kamenčića sa puta i UV zraci od sunca. Oba faktora se habaju na zaštitnom premazu na farovima. Da bi se situacija popravila, oštećeni premaz se treba ukloniti i zameniti novim zaštitnim premazom.
Pročitajte još: Nervira vas kad se neko bahato PARKIRA? Evo kako se neko dosetio da "kazni" nesavesnog vozača! (VIDEO)
Iako stručnjaci kažu da bi trebalo da odvezete automobil na profesionalnu restauraciju farova, ovo su neke od najčešćih „uradi sam“ metoda za čišćenje farova, ukoliko želite da uštedite novac i ukoliko ne vozite baš najnoviji auto.
Pasta za zube
Ako su farovi samo malo zamagljeni, možete pokušati da ih odmaglite pomoću abraziva, poput paste za zube i mnogo ribanja. Prvo očistite farove sa sapunom i vodom. Zatim, koristeći meku krpu, utrljajte količinu paste za zube vrhom prsta na mokar far. (Pasta za zube sa sodom bikarbonom najbolje funkcioniše.) Počnite sa ribanjem. Održavajte površinu vlažnom i po potrebi nanesite još paste za zube. Kada uklonite oštećeni zaštitni premaz, nanesite novi premaz.
Komplet za restauraciju
Kada birate komplet za restauraciju, potražite onaj koji sadrži nekoliko vrsta brusnog papira, sredstvo za čišćenje/poliranje plastike, krpe za poliranje i zaštitni premaz. Jedan komplet obično ima dovoljno za čišćenje dva fara. Pratite uputstva proizvođača i nemojte improvizovati. U zavisnosti od toga koliko su farovi zamagljeni, ovo može potrajati 15-20 minuta po faru. Zapamtite, brišete godine oksidacije I originalni zaštitni premaz. Dok skidate stari premaz, pređite rukama preko mokrih farova. Ako osetite grube tačke, nastavite da stružete dok ne postane glatko. Pazite da ne ogrebete boju automobila tokom brušenja. Neki kompleti preporučuju lepljenje zaštitne trake oko farova kako ne bi oštetili boju. Neka farovi budu vlažni sve vreme. Farovi će izgledati vrlo maglovito nakon brušenja, ali će biti jasni i sjajni nakon nanošenja premaza. Uverite se da je far potpuno suv pre nanošenja zaštitnog premaza.
Ostavite da se premaz osuši nekoliko sati - još bolje, preko noći - pre upotrebe automobila. Ne želite da se bubice ili prljavština zalepe za vaš obnovljeni far.
Postoji nekoliko metoda, u suštini ono što je najbitnije jeste da skinete dobro prednji sloj i budete uvereni da nema ostataka, a tek onda da namažete zaštitni premaz i to će omogućiti vašem faru da bude kao nov!
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU