Proizvođač bicikala iz Bordoa je automobile počeo da pravi u Napulju, a završio je u Milanu sa "Alfom"
Oduvek je "Alfa Romeo" bio automobil koji nikoga nije ostavljao ravnodušnim. "Strast" na točkovima je nešto što, kažu "Alfisti" ne možete da iskusite ni u jednom drugom automobilu. A istorijsko nasleđe je, opet tvrde obožavaoci ovog brenda, nešto što je najbolje iskazano u svakom od modela "Alfe" do današnjih dana.
Međutim, malo strastvenih zaljubljenika u čuveni italijanski brend zna da je ova kompanija nastala zaslugom jednog Francuza. Izvesni Pjer Aleksandar Darak je u Bordou, krajem 19. i početkom 20. veka pravio, kažu sa velikim uspehom bicikle. Ipak, kada je "otkrio" automobile ponovo se zaljubio! I počeo da pravi vozila na četiri točka.
Ko zna on i ume pa je tako Darak počeo i da izvozi svoje automobile. Prvo u Englesku, u London, a zatim i u Italiju. Strastveni Italijani su bili bliži temperamentu Daraka pa je on odlučio da u Napulju osnuje kompaniju. Tog aaprila 1906. je zaživela " Società Anonima Italiana Darracq" ("SAID").
Kako je Napulj bio daleko od Bordoa, da bi smanjio troškove Darak kompaniju seli u decembru iste godine u Milano, u četvrt Portelo broj 95.
Međutim, model kojeg je pravio Darak sa 10 KS bio je slabašan za ukus Italijana i naša priča umalo da se završi 1909. kada Darak proglašava likvidaciju kompanije!
Ali, generalni direktor "SAID" Italijan Ugo Stela, koji je verovao u blistavu budućnost kompanije, je uspeo da od Poljoprivredne banke iz Milana dobije garancije i pozajmicu pa je ponovo vratio na posao oko 200 ljudi.
Najvažnije je bilo da je Ugo Stela pronašao čoveka koji će dizajnirati automobil kakvog je on zamislio! Iz Pjaćence u našu i "Alfinu" priču dolazi Đuzepe Merozi inženjer od koga je Stela zatražio krajem 1909. da napravi dva potpuno nova automobila sa snagom od 12 i 24 HKS, moćnija od modela "Darak".
U svom boravištu u Milanu, u ulici Via Kapučio 17, mladi inženjer je radio danonoćno i 1. januara 1910. dostavio je planove za prvi automobil tehničkom odeljenju.Možda je jedini put u istoriji motornih automobila stvoren model vozila pre marke pod kojom će se prodavati. Nazvan "24 HP" imao je motor s jednim blokom (neuobičajeno u to vreme), 4 cilindra, 4,0 litara zapremine i 42 konjske snage, sa jednim kardanskim menjačem za zadnje točkove. Imao je čvrst okvir sa bočnim nosačima i ukrštanjem C-presovanog lima. Model sa "24 HP" je od početka ciljao visoko: danas bismo to nazvali Premium modelom, a koštao je koliko i dve godišnje zarade zaposlenih.Postizao je brzinu od 100 km / h,Kompanija je promenila i ime, 24. juna 1910. i tada je i zvanično nastavla A.L.F.A.(Anonima Lombarda Fabbrica Automobili)!
Merozi je shvatio da je na pravom putu. Do 1911. godine razvio je "Corsu od 24 KS" - manja težina, veća snaga i potisak ... pomalo kao današnji GTA. Sa ovim modelom, samo godinu dana od osnivanja, A.L.F.A. je ušla u svet trka. Prva pobeda ostvarena je na trci Parma-Pođio di Berketo 1913. godine.Vozač Nino Frančini zauzeo je drugo mesto i prvo u svojoj kategoriji.
Za nov brend, trke su bile najbolji način da se stekne popularnost. Merozi je bio u potpunosti svestan toga, i odlučio je da napravi korak i napravi trkački automobil s novim konceptom motora. Do 1913. verzija "40/60 HP" bila je spremna.
Izvesni italijanski grof Rikoti je zahtevao da se ova A.L.F.A. šasija izradi po principima nove nauke - aerodinamike. Rezultat je bio "40/60 HP Aerodynamic Ricotti Torpedo," kreacija kao iz romana Žila Verna, koja je mogla da dostigne brzinu od 139 km/č.
Ali izbijanje Prvog svetskog rata promenilo je igru za sve, uključujući kompaniju A.L.F.A., koja je pozvana da doprinese potrebama vojske. Tako je 2. decembra 1915. kompanija "Inženjer Nikola Romeo i KO" preuzela fabriku u Portelu, koju je preradila tako da proizvodi municiju i motore za avione. Izvorni odsek za proizvodnju je zamenjen novim topionicama i livnicom, opremljenim mašinskim alatima i opremom kupljenom direktno od SAD. Nekoliko stotina zaposlenih uskoro je poraslo na više od 1.200.
Pročitajte još:Kad ti "Ferari" nije dobar napraviš svoj auto snova (Foto)
Ovo je dovelo do borbe sa prethodnim vlasnicima oko imena, tako da je Nikola Romeo odlučio da prodaje svoje proizvode tako što će upariti ime "Alfa" sa svojim prezimenom Romeo.
Prva vozila, posle Velikog rata, koja su nosila ime novog brenda su bili model "20-30 HP" i njegova verzija "ES Sport".