Rezultati iznenadili ispitivače
Za potrebe istraživanja, naučnici su ispitanicima puštali preko dve hiljade videa i ispitivali ih koju emociju svaki od videa budi u njima. Učesnici su takođe morali da ocenjuju ono što su videli, u smislu da li je video pozitivan, negativan ili da li im čini smirenim ili pak nervoznim.
Videi su u proseku trajali po pet sekundi i prikazivali su svakakve situacije, od venčanja, preko seksualnog čina, do prirodnih katastrofa, operacija i smrti.
- Bili smo iznenađeni koliko je bogatstvo emocija kod ljudi, jer dosad smo generisali osećanja na pet ili šest kategorija - navodi se u studiji.
Na kraju, istraživanja su pokazala da postoji 27 kategorija osećanja, pa tako, pored uznemirenosti, užasa, straha i tuge, postoje i divljenje, estetska zahvalnost, strahopoštovanje, bes, iznenađenje i seksualna želja.
Naučnici su saglasni u tome da će ovo otkriće pomoći kako u oblasti neurologije, tako i u psihološkim krugovima.