Na poslu se možemo često suočiti sa stresnim situacijama, što može uzrokovati anksioznost i zabrinutost
Novi projekti, sastanci, razgovori sa šefom, "burn out" sindrom, razgovori sa šefom, pšitanje za povišicu, slobodan dan, neslaganje sa kolegama... Iako su većina nabrojenih stvari sastavni deo poslovanja, kod nekih ljudi mogu izazvati anskioznost.
Kako prepoznati da je stuacija na poslu izvor vaše anksioznosti?
- Vaša anksioznost je manja kada niste na poslu
- Anksioznost se pogoršava kada razmišljate o poslu
- Ujutru se osećate lošije, a uveče bolje
- Imate problema sa koncentracijom na poslu, ali ne i inače
- Vaša motivacija je sve manja
- Često odugovlačite na poslu
- Teže je uspostaviti kontakt sa kolegama nego sa drugim ljudima
Pročitajte još: Ne izbegavajte druženja: Telo šalje signale kada se predoziramo "samoćom" - Društvene mreže ne mogu zameniti neposredne kontakte
Kako se rešiti anskioznosti na poslu?
Anksioznost na radnom mestu može doći iz više različitih uzroka. Možda je vaš posao previše stresan, niste zadovoljni njime ili vam se jednostavno ne sviđa okruženje u kojem radite. Postoji nekoliko preporuka koje vam mogu pomoći:
- Saznajte što preciznije koji događaji izazivaju neprijatna osećanja
- Napravite nekoliko malih pauza na poslu
- Budite nežni prema sebi i ne postavljajte svoje ciljeve previsoko
- Budite fizički aktivni pre posla
- Podelite sve glavne zadatke na nekoliko manjih
- Postavite jasne granice; ne javljajte se nakon radnog vremena i ne preterujte prekovremeno
- Opremite svoje radno okruženje stvarima koje vas smiruju (biljke, slike, fotografije, mirisne sveće...)
Ako mislite da vam vaš posao stalno donosi nemire, nezadovoljstvo i utiče nepovoljno na kvalitetvašeg života, razmislite o tome da ga promenite. Takođe, kada se suočavate sa anksioznosti važno je da se obratite stručnjaku za pomoć i dobijete savete od strane psihologa ili psihoterapeuta.
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU