Posao – neizostavni deo života na koji mnogima odlazi najviše vremena
Ako se sagleda činjenica da se na poslu provodi u proseku osam sati dnevno, pet dana nedeljno, dolazi se do zaključka da je poslovni prostor upravo druga kuća. Ako je tako, onda na poslu svaki zaposleni treba da se oseća prijatno, bez obzira na to što je u pitanju formalna pozicija. Dakle, u kancelariji zapolseni ne treba baš da se ponaša kao kod kuće, ali treba da mu bude prijatno i ugodno, a sve u svrhu boljeg i produktivnijeg rada.
Kako da se poboljša motivacija kod zaposlenih
Mnogi bi rekli da je danas motivacija za posao samo novac. Međutim, to je prilično pogrešan pristup. Naravno, svi rade za novac, koji predstavlja jedan od najvažnijih činilaca posla, ali često motivacija nema mnogo veze s njim. Postoje brojni načini da se zaposleni motivišu, a da im se ne poveća plata. Atmosfera i međuljudski odnosi su nešto što većina zaposlenih smatra najbitnijim. Zatim, umnogome utiče i sam odnos nadređenih prema zaposlenima, odnosno njihova zainteresovanost za napredovanje radnika i bolje lično poznavanje. Kada se stvori atmosfera koja je prijatna za rad, zaposlenima ponedeljak neće biti najgori dan kada na posao idu sa zadovoljstvom.
Obezbediti zaposlenima bolji i kvalitetniji kancelarijski materijal
Da bi se svakodnevni posao izvršavao na najbolji način, neophodno je obezbediti dobar pribor za rad, odnosno kancelarijski materijal. To za nekog možda jesu sitnice, ali kako su zaposleni stalno u kontaktu sa takvim materijalom, veoma je važno da bude što bolji, pa i interesantniji. Uneti boje u kancelariju, pa makar i preko registratora, ili drugih organajzera sa pisaćim priborom ili dokumentima, sigurno predstavlja jedan dobar put ka razbijanju monotonije u prostoru.
Opremanje kancelarije - moderni tepisi i nameštaj koji daju viziju prijatne atmosfere
Da su prevaziđene dosadne nijanse jednoličnog nameštaja i ostalih detalja u kancelariji, prevaziđene su. Iako predstavljaju klasičnu i sigurnu varijantu za uređivanje kancelarije, zbog odavanja utiska profesionalnosti i ozboljnosti, ipak joj se treba odupreti. Naravno da klijenti treba da se prilikom posete dobro osećaju, ali prioritet su ipak radnici, na koje toplije uređen enterijer kancelarije povoljno utiče u pogledu motivacije za rad. Detalji su nešto što bi moglo uspostaviti kompromis – odlučiti se za klasične kancelarijske boje nameštaja, zavesa i zidova, a razbiti jednoličnost detaljima kao što su moderni tepisi u upadljivijim bojama, ili pad ukrasi i slike i fotografije na zidovima.
Mogućnost napredovanja posebno motiviše zaposlene
Kao što je pomenuto, ne gura samo novac radnike da budu vredniji i predaniji poslu. Onima koji ne vide sebe na jednom radnom mestu tokom celog radnog veka, jako važan momenat je mogućnost napredovanja. Izazovi u poslu su nešto što zaposlene probudi i pokrene na akciju, te stalna usavršavanja koja poslodavac obezbedi ne predstavljaju muku već dodatni podstrek. Često se kao savet nudi da, ukoliko se poveća obim posla, ne zapošljavate novu osobu, već ponudite unapređenje već prisutnom zaposlenom. Kada se poslodavac postavi kao saradnik koji brine o napredovanju zaposlenog i njegovoj karijeri, nema prepreke da se posao obavlja sa velikom voljom i željom.