Tanker se zaglavio u Sueckom kanalu zbog "prokletstva faraona" da niko ne sme da ih dira, a tih dana su ih premestili u drugi muzej.
Jedan od najvećih teretnih brodova na svetu "Ever Given", , koji plovi pod panamskom zastavom i prevozi teret između Azije i Evrope, u martu se bočno se zabio u istočnu obalu Sueckog kanala, koji je na tom mestu širok 300 metara. Grdosija dugačka koliko četiri fudbalska igrališta, od 200 hiljada tona nosivosti i sa 20 hiljada kontejnera, u veštačkom kanalu nekoliko dana je blokirala prolaz.
Pročitajte još: Pošto je deci obezbedio kuće i stanove, Dejan Milenković iz Borača je sebi podigao grobnicu sa "garsonjerom" (FOTO)
Posledice su bile katastrofalne i izazvale lančanu štetu - kasnilo je 150 brodova. Kao uzrok udesa navodi se da su jak vetar i iznenadna peščana oluja pogurali brod dok je ulazio u kanal, inače proširen 2015. godine. Izveštaj nagoveštava i da je na brodu nestalo struje pred nasukavanje.
Serija nesreća je pogodila Egipat, a onda...
Dok je drama sa "Ever Givenom" trajala, nesreće su pogađale Egipat u seriji - dva voza sudarila su se na jugu zemlje, tri putnička vagona su se prevrnula, poginulo je 32 ljudi i 66 je povređeno.
Vozovi su se sudarali, zgrade padale, širio požar
Već sutradan, 27. marta, u istočnom Kairu urušila se devetospratnica, bilo je 25 žrtava i više desetina povređenih. Onda je vatra je u Donjem Egiptu opustošila četvrt sa prodavnicama, pao je delimično završeni most u Mariotiji, kolosalna građevina u koju je uloženo 200 miliona funti...
Pročitajte još: Tito je znao, a vidovnjakinja najavila: ZLATNA VODA u Zmajevu otkriva Atilin grob
Seriju loših vesti prekinula je vest da će 3. aprila biti organizovana "Zlatna parada faraona" - premeštanje 22 mumije iz starog Egipatskog muzeja u Kairu na Tahrir trgu u novi Nacionalni muzej egipatske civilizacije GEM, smešten blizu piramida kod Gize.
Novi muzej je blizu piramida Foto: Piksabej
U toku priprema za istorijski spektakl, glasinama o "probuđenom prokletstvu faraona" najviše je bio iznerviran bivši egipatski ministar za antikvitete i egiptolog, doktor Zahi Havas, koji je naširoko objašnjavao na državnoj televiziji i u novinama razloge prerane smrti brojnih istraživača koji su učestvovali u otvaranju Tutankamonove grobnice 1922. godine. Havas kaže da su krive smrtonosne bakterije koje su napale arheologe.
Pročitajte još: Kada grob bude nađen SVET ĆE PRESTATI DA POSTOJI: Kako je sahranjen najveći osvajač i kakve veze sa tim ima KAMILA
Novu grobnicu uvek izluftiram!
- Ako je mumija zatvorena 3000 godina i otvorite je, treba da vam je na umu da su nevidljive klice raširene u tom okruženju i da mogu da pogode arheologe i dovedu do njihove smrti. Kada otkrijem novu grobnicu, ostavim je otvorenu nekoliko sati da bi se loš vazduh zamenio svežim - kaže Havas.
Šest učesnika ekspedicije, kao i sam njen pokrovitelj lord Karnavon, umrli su u roku od nekoliko meseci nakon otkrića grobnice dečaka-kralja, koje je zapanjilo svet. Misterija je postala poznata kao "prokletstvo faraona", posle objavljivanja da je u njoj bio natpis sa kletvom koja obećava da će "smrt stići na lakim krilima onoga ko poremeti mir kralja".
Pročitajte još: Najveća komunistička TAJNA: Ko je ubio 4.000 Srba i 12 Nemaca i zašto je Mustafa Golubić viđen u Smederevu?
Međutim, najbliži posmrtnim ostacima faraona, arheolog Hauard Karter, doživeo je pristojnu starost. U isto vreme se posle "provetravanja" grobnice nastavila serija smrti onih koji su je posećivali?
Zahi Havasa prati prokletstvo Inti šedu
Zahi Havas je u februaru za "Egipatske dnevne vesti" priznao da je i sam bio "učesnik nekih incidenata takve vrste", kao 2005. godine kada je prilikom CT skeniranja mumije Tutankamona, skener je neobjašnjivo stao.
Havas je u knjizi "Prokletstvo faraona: Moje avanture sa mumijama" naveo slučajeve koji su se njemu dogodili. Na primer, o uzbudljivom otkriću prelepe statue nađene u grobnici čoveka po imenu Inti-šedu nikada nije pisao jer je doživeo zemljotres, pa srčani udar!
Pročitajte još: KONJSKI Nostradamus: Senatori su tražili savet od Lejdi, pogrešno je predvidela samo jednom
Još veća msiterija bilo je iskopavanje mumija dva deteta u Dolini zlatnih mumija i onoga što se dogodilo nakon što ih je pripremio i preneo u muzej. Havas kaže da su posle toga deca počela da ga progone u snovima svake noći, prateći ga, čak, na njegovim putovanjima širom sveta. Posle nekoliko meseci besanih noći, on je shvatio da deca ne žele da budu odvojena od druge mumije odraslog čoveka, možda njihovog oca, koji je bio sahranjen sa njima. Kada je i tu mumiju odneo i muzej i smestio je pored dečijih, noćne more su prestale!
Arheologa udarila struja u grobnici, a mumije dece su ga proganjale mesecima!
Za vreme istraživanja jedne grobnice, egiptolog je bio onesvešćen električnim udarom kada je dotakao popucale žice od lampe koju je držao.
Pročitajte još: Arhangel Mihailo mu je rekao: Gurni mač u kamen! Legenda o ARTURU uopšte se nije dogodila u Engleskoj!
- Najveća želja starih Egipćana bila je da njihova imena žive zauvek. Mi kao arheolozi posvećujemo naše živote da ih ponovo iznesemo na svetlo dana. Iako iskopavam grobnice, duhovi mrtvih treba da budu zadovoljni sa mnom - rekao je Havas.
U Kairu je 3. aprila, u večernjim satima, uz neviđene mere bezbednosti i obustavljanje saobraćaja na sedam kilometara dugačkom putu do novog Muzeja egipatske civilizacije, održana "Zlatna parada faraona".
Pročitajte još: Naučnici nemaju odgovor zašto se kamene LOPTE pojavljuju širom sveta, a najbliža je 200 kilometara od Beograda
Parada je protekla u savršenom redu, a nesreće su nastavile da se dešavaju.
Osamnaest faraona i četiri kraljice imali su svako svoje vozilo boje zlata, a u njima su bili specijalni kontejneri napunjeni azotom, u kojem su se nalazili hermetički zatvoreni kovčezi, da mumije ne bi osetile ni najmanji potres ili neravninu na putu. Ispaljen je 21 počasni hitac, povorku je pratila muzika koja je svirala marševe, a upotpunjavali su je statisti odeveni kao drevni Egipćani i odgovarajuća scenografija.
Pročitajte još: Da li znate da je Lenjin ukrao tuđ identitet i da je imao 146 imena?!
Parada je protekla u najboljem redu. U međuvremenu, 14. aprila, u sudaru autobusa i kamiona u oblasti Asijut poginulo je 20 ljudi, a došlo je do još jedne stravične železničke nesreće severno od Kaira.
Kompletna tekst možete pročitati u štampanom izdanju TREĆE OKO
PRATITE NAS NA INSTAGRAMU i FEJSBUKU