Za ljubavnu magiju koristi 41 zrno, ali nikada nije vračala sa ljudskim rebrom
Čini se da je negotinsko selo Šarkamen kraj sveta. Većina domova je odavno pusta, a stotinak preostalih meštana zatvorilo se u svoje odaje do jutra. Budni su samo čuvari stare vodenice u šumi.
Pročitajte još: Sveti hrast pomaže nerotkinjama, a đavolja voda da ljudi progledaju: Pet mističnih mesta koja se nalaze u Srbiji
Vojkan i Dragan Milošević iz Šarkamena sakupljaju drva i pale vatru u drvenoj kolibi sa mlinom, jedinim u ovom kraju koji još uvek radi. Zvuk čeketala odzvanja kao prijatna, davno zaboravljena pesma. U neko doba stiže osamdesetogodišnja Sinđelija Marjanović. Baka u narodnoj nošnji istočne Srbije, sa cvetom udenutim u kosu. Dolazi da samelje žito. I da, onako usput, prebaje putnicima namernicima. Da im kaže da li ih je neko urekao i da im izmađija da budu zdravi i sretni.
Potrebno je tačno 41. zrno kukuruza da se baje.
Vatra pucketa u vodenici. Baka sedi kraj ognja. Broji zrna kukuruza - tačno 41. Ređa ih po drvenom stolu i počinje da izgovara bajalicu. Naglas, čas tiše i mekše, čas glasnije i oštrije. Baba Sinđa traži od zrnevlja da joj kažu istinu, pa ako budu iskreni, posejaće ih da se umnože. Ako je slažu, baciće ih da ih stoka pojede.
Pročitajte još: U ovom gradiću čim padne kiša svi BEŽE iz polja, jer tamo kamenje RASTE!
Osamdesetogodišnjakinja u nošnji se zadovoljno osmehuje. Kaže da urok postoji, ali da će ga ona otkloniti. Cvetom crvene muškatle natopljenim vodom i žarom vatre, baje za ljubav. Izgovara reči kao pesmu koja nikako da se završi. Da urok ode, a sreća dođe. Na kraju nam stavlja taj cvet na grudi i kaže da vodu iz drvene činije bacimo preko vrata vodenice.
Cvetom muškatle baje za ljubav.
- Najčešće mladi ureknu mlade, a onda mi priskočimo u pomoć, mnogo volim kada nekog usrećim, pogotovo kada je mlad i lep, a pati – kaže Sinđelija Marjanović.
Kukuruz joj pokaže da li muž vara ženu ili ona njega, ko je urekao devojku da ne može da pronađe momka ili ostane trudna.
Pročitajte još: Stari Egipćani su pronašli ekološku boju koja HLADI zgrade, a mi je svakodnevno koristimo kao ŠMINKU
LJudi joj se često obraćaju kada imaju grudobolju, pa ih ona izleči prirodno izbušenim kamenom. Ili metalnim lancima kada imaju problem sa stomakom. Leči i stoku, a neretko joj dolaze meštani okolnih sela da im prebaje zbog sušne. LJudi traže utehu i u slučaju iznenadnih svađa u porodici. Dođu očajne žene i kažu joj da im se čini kao da im je neki đavo ušao u kuću.
- I jeste vrag, ali ja ga oteram da se nikad više ne vrati - kaže.
Baba Sinđa zna vraga da otera, izleči nerotkinju, smiri svađu, pronađe lek, zaustavi sušu...
Naučila je to baba Sinđa još kao devojčica, od svoje bake kojoj je drevno magijsko učenje otkrila njena baka, a njoj njena... Ta veština se prenosi po ženskoj liniji, sa kolena na koleno. Kao privilegija. Čim devojčica postane malo zrelija, porodična škola bajanja počinje. I svaka se tome raduje, znajući da nije mala stvar ući u svet vradžbina.
Pročitajte još: Ivana Groznog odgajila je SRPKINJA, a sada je otkriveno šta je uticalo na to da UBIJE NA HILJADE LJUDI
Baba Sinđa bajalice izgovara na srpskom, a druge žene iz ovog kraja izgovaraju na vlaškom.
- Ja sam tu da bi ljudima bilo bolje, kada me pitaju da nekome uvračam da umre ili bude nesrećan u ljubavi, uvredim se i kažem mu da odmah ode - kaže baba Sinđa.
Vlaška magija je kao zavet ćutanja - koriste je ali niko ne priznaje.
Iako priznaje da je ovaj kraj po tome poznat, ona o vlaškim činima neće da govori. Kaže da ih bacaju zle žene. Ona nikada u bajanju ne koristi ljudsko rebro ili menstrualnu krv. Zbog toga posle njenih vradžbina niko nema teške glavobolje, niti iznenada pada u depresiju.
Za crnu vlašku magiju se veruje da je najjača i najopasnija, svi znaju da postoji, ali niko o tome ne priča niti priznaje da se njome bavi. To je kao zavet ćutanja. U Negotinsku krajinu dolaze ljudi iz svih krajeva Srbije kada imaju problem, nadajući se da će im vračare pomoći. Uglavnom su žene tražile da uvračaju drugim ženama zbog muškaraca.
Dok stari kamen melje žito, vatra tinja i čuva noć od budnih saznajemo i da obred inicijacije podrazumeva da žena koja želi da pristupi redu vračara, mora da uhvati crnu mačku i odseče joj rep. Ili da nabavi zmijsku košuljicu. Dokazavši se na taj način, spremna je da zvanično uđe u mistični magijski krug vračara. I tako to počinje...