Testiranje ovog SUV vozila obavlja se i na arktičkom ledu, snegu, stazama i bogazama pre nego što krene u prodaju
Basnoslovno skupa svemirska letelica "Spejseks" nije poletela sa kosmodroma u SAD "iz cuga", kako je navedeno u saopštenju NASA, "zbog loših vremenskih uslova"!
I dok astronauti čekaju lepo vreme i lagani povetarac, injženjeri "Opela" nastavljaju sa žestokim testiranjima nove "moke" koja mora da prođe ceo niz probnih vožnji u najekstremnijim uslovima, pre nego što početkom naredne godine stigne u prodajne salone širom sveta.
Od februara, "Opelovi" stručnjaci za šasiju, pogonski sklop, elektroniku i osvetljenje koriste i arktičku zimu za podešavanje šasije i sistema pomoci na zaleđenim jezerima i uskim seoskim putevima u švedskoj Laponiji!
Automobili u razvoju još uvek se kriju iza zelene i crne maskirne boje, sa 3D grafikom koja zamagli konture vozila. Inženjer iza upravljača stigao je na krajnji sever Evrope da precizno podesi šasiju, koja mora da ispunjava i najstrožije kriterijume bez obzira na izuzetne teške vremenske uslove.
Pročitajte još: Opel korsa" je Automobil godine u Srbiji 2020!
Na primer, kada vozilo prelazi preko velike rupe ne sme da dođe do situacije u kojoj vozač gubi kontrolu, baš kao što i na auto-putu, pri velikim brzinama vozaču mora da bude pružena maksimalno opuštajuća, zabavna i naravno, bezbedna vožnja.
Te karakteristike moraju biti prisutne u svim vremenskim uslovima svuda, kako u ledenom arktičkom krugu, tako i tokom vrelog leta na Mediteranu. "Opelovi" inženjeri neprestano usavršavaju delove, komponente i sisteme: amortizere, opruge, upravljanje.
Pored toga, upravljački softver je prilagođen za idealan osecaj na papučici pri ubrzanju i kočenju, za pravu količinu pomoci preko upravljača i za interakciju između svih sistema pomoci.
Nova "moka" spremna je za polaganje završnih ispita u Ispitnom centru nedaleko od "Opelovog" sedišta u Riselshajmu. Te staze su replike najtežih putnih površina u Evropi gde su vrhunski inženjeri testirali vozila decenijama i stekli ogromno iskustvo.
Pročitajte još: Treća kruna za "korsu" zbog izuzetnog odnosa cena - kvalitet
Nova "moka" mora da lako ulazi u krivine, da izdrži naprezanja do krajnjih granica pri čemu i svi pomoćni sistemi treba da funkcionišu savršeno. "Moku" čeka i "ultimativna disciplina" - pista, oval za velike brzine sa svojim velikim nagibom, a potom dugačak pravac. Ovaj test zahteva stabilnost pri svim brzinama. U stvarnom životu to takođe ima ogromnu sigurnost pri korišcenju manevara za izbegavanje pri nižim brzinama.
"Opelovi" inženjeri stavljaju svoj pečat "odobrenja za autoput" tek kada se vrate zadovoljni iz kruga za velike brzine.
Tek kada svi rezultati testova budu savršeni automobili ce početi da se silaze sa montažne linije krajem godine.