Fotografije koje postavljate na Instagram mogu reći mnogo više o vama od toga šta ste jeli ili gde ste bili na zimovanju ili letovanju.
One mogu ukazati na to da li ste u depresiji. Istraživanje koje su uradili naučnici sa univerziteta Harvard i Vermont pokazuje da ljudi koji imaju istoriju depresije dele više fotografija, koriste manje filtera i postavljaju fotografije koje su u tamnim ili sivim bojama.
Pročitajte još: Kačite li previše fotografija na društvene mreže? Evo šta to govori o vama
U istraživanju se navodi da Instagram i druge društvene mreže mogu biti odličan alat za analizu mentalnog stanja ljudi. Ranija istraživanja pokazala su da reči koje koristite u tvitovima ili Fejsbuk statusima mogu da ukažu da li ste ili niste u depresiji.
Pročitajte još: Da li znate šta vaša ĆERKA GLEDA na društvenim mrežama? Dobro se ZAMISLITE ako je počela da slabi
Jedna studija pokazala je da se to može uvideti i na osnovu slikovnog sadržaja koji postavljate. Istraživači su pregledali više od 43.000 fotografija 166 korisnika, od kojih je 71 imalo istoriju depresije. Koristili su mašinu kako bi analizirali boje, svetlost, filtere i sve druge alate koji se koriste za fotografije. Otkrili su da osobe koje su u depresiji postavljaju više fotografija koje su tamnije, u sivim, plavim ili crnim nijansama.
Pročitajte još: DEŽA VU: Kako, zašto i kome se često javlja ovaj fenomen
Takođe, koriste manje filtera, a ako ih upotrebljavaju koriste Inkwell, zbog kojih su fotografije u crno-beloj boji. Psihički stabilnije osobe vole opciju Valencia, koja posvetljuje fotografije. Osobe koje su u depresiji više fotografišu lice, za razliku od zdravijih osoba.
Pročitajte još: Mobilni telefon otkriva vaš karakter: Na koji način ga vi koristite?
Naglašeno je da se rezultati ne odnose na sve korisnike Instagrama, jer iako su analizirali hiljade fotografija njih je postavio mali broj ljudi. U istraživanju su učestvovale osobe koje su aktivne na Instagramu i naučnicima su omogućili uvid u svoje zdravstvene kartone.depresija
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU