Američku turističku agenciju Inteletravel su nedavno ismejale kolege, jer su regrutovali zaposlene putem društvene mreže za upoznavanje
Američku turističku agenciju su kolege nedavno ismejale, jer je jedan zaposleni putem naloga "Wayn" na "Tinderu" objavio da je "uzbuđen što ima mogućnost da ponudi svima koji su zainteresovani da u njegovoj agenciji mogu da zarade dodatni novac". A, kako se u Srbiji dobija posao u turizmu?
Pročitajte još: Roboti će zameniti turističke radnike: Konsijež je ostao bez posla, nek se spremi BARMEN (VIDEO)
Redovno se mogu videti oglasi za radna mesta u turističkim agencijama i svi, za početak traže, biografiju, popularni CV, a zatim kandidate zovu na razgovor. Uslovi da bi se stiglo do razgovora su znanje stranog jezika, viša turistička škola i prethodno radno iskustvo.
- Odmah "bacim" sve biografije napisane na engleskom, jer ovo nije Engleska, i preškrabam one koji su radili u nevladinim organizacijama - kaže Zlatan Slavković iz "Fibule".
Svi vole kada ih kandidat pozove da pita "šta se desilo sa mojom prijavom?", ali kažu da se gotovo nikada to ne dešava.
Većina vlasnika agencija se slaže da ne voli šematske biografije, ali ni neuredne, nabacane. Takođe, cene i kandidate koji insistiraju da dođu na razgovor bez obzira na to da li će ih zaposliti, jer im je neophodan posao. Takvih je, takođe, veoma malo.
- Prvo pitanje koje postavim je: Gde ste putovali sa vašim roditeljima? - kaže Zlatan.
Pročitajte još: Putovanje avionom posle korone: Ako svako drugo mesto bude prazno, putnici će biti BESNI
On kaže da je, na kraju, za njega ključan odgovor na pitanje: Da li je ovaj posao vaše životno opredljenje?
I u ostalim agencijama biraju ljude na osnovu kompletnog utiska koji na njih kandidat ostavi, ali društvene mreže kandidata, ali i zaposlenih proveravaju svi. Nedavno je u jednoj beogradskoj agenciji izbio skandal jer su hteli da daju otkaz devojci sa šaltera koja je na Instagramu objavljivala nedolične slike svoje zadnjice na plaži.
- Agencije traže poznavanje softvera i destinacija, ali i da li kandidat poznaje veštinu da razgovora sa ljudima - ističe Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija JUTA.
Direktori agencija često, usred sezone, naprave neočekivanu anketu i zaposlenima daju test sa pitanjima u vezi brošure koju prodaju.
Zaposlena u jednoj agenciji je bila pred otkazom jer je objavljivala nedolične slike svoje pozadine
- Jedan vlasnik agencije je bio šokiran kada je dobio rezultate, jer je shvatio da neki zaposleni ne znaju kako se stiže do Krfa, niti šta piše u programima koje prodaju - ističe Seničić.
I ne samo u agencijama i hotelijeri organizuju testove za potencijalne kandidate. Ovo naravno ne važi za manuelne poslove, jer se za njih rade testovi inteligencije, sposobnosti i manira.
- Lično sam učestvovao u jednom testu i dijagram je pokazao tačno šta mi ide od ruke, a za koje poslove nikada ne bih bio uspešan - kaže Georgi Genov, direktor Udruženja hotelijera i restoratera.
Genov kaže da ni jedno od postavljenih pitanja nema veze sa hotelijerstvom, već sva imaju cilj da se otkrije kakva je neko ličnost.
Pročitajte još: Šta turisti najviše vole da posete u Beogradu? Pogledajte koje su najpozantije "selfi tačke" srpske prestonice
- Recimo, pitali su me: "Kada ste umorni, da li bi radije otišli u kafanu sa prijateljem ili gledali TV kod kuće?" i na osnovu toga su zaključili da nisam za komercijalistu, ali sam odličan u prodaji i kontaktu sa ljudima - zaključuje Genov.