"Ford" ugradio laki hibridni sistem sa mogućnošću deaktiviranja cilindara 1.0 ekobust motora
Pored klasičnih hibridnih sistema, koji mogu biti i plag-in, gde pored benzinskog ili dizel motora postoji još jedan električni agregat, sve popularniji su, naročito kod manjih vozila, takozvani "laki hibridi" ("mild"). To su vozila koja imaju hibridni sistem koji uskladištenu energiju, dobijenu iz kočenja, ubrzavanja, koristi dodatno za pomoć klasičnom motoru, rad nekih drugih sistema za koje bi se inače trošila snaga klasičnog pogona.
Tako je i "ford fijesta" za 2021. godinu dobila 48-voltni "laki" hibridni sistem. Ovaj sistem stručnjaci "Forda" su uklopili sa svojim čuvenim 1.0 litarskim ekobust motorom koji ima verzije sa 125 i 155 KS.
U ponudi ostaje i 1.0 litarski ekobust sa 95 i 124 KS, kao i 1,5 litarski TDCI dizelaš.
Pročitajte još:Pogledajte kako su "reno kliju" poboljšali performanse, a smanjili potrošnju
Hibridni sistem je povezan sa starter/generatorom, preko kaiša i povezan je sa litijum -jonskom baterijom od 48 V. Ima mogućnost i isključivanja cilindara koji u tom trenutku nisu potrebni u vožnji što dodatno smanjuje potrošnju i emisiju štetnih gasova. "Ford" ističe i da hibridni sistem značajno uvećava i obrtni moment, naročito pri nižim obrtajima.
Koliko je to atraktivno za kupce procenite sami na osnovu podataka koje je objavio "Ford".
Tako "fijesta" sa motorom 1.0 i 95 KS (manuelni menjač šest stepeni) troši 4,1 litru benzina na 100 km i ima emisiju CO2 od 94 grama po km.
Snažnija verzija sa 125 KS i istim manuelnom menjačem, troši 4,2 litra na 100 km i ima prosečnu emisiju CO2 od 96 grana po kilometru. Ista verzija motora ali uparena sa sedmostepenim automatskim menjačem troši 4,6 litara na 100 km i ima emisiju C=2 od 104 grama po kilometru.
Pročitajte još:Sa samo 96 DINARA ovim autom možete da pređete 452 KILOMETARA! (Foto)
Obe hibridne verzije motora 1.0 ekobust sa 125 i 155 KS troše u proseku samo 4.o litara benzina i imaju emisiju CO2 od 85 grama po pređenom kilometru! Treba napomenuti i da su obe verzije hibridnog sistema u ponudi sa šestostepenim manuelnim menjačem.
Dizelaš od 1,5 litara radne zapremine ima 85 "konja" , troši 3,6 litara dizela na 100 km i ima emisiju CO2 od 94 grama po pređenom kilometru!
U ponudi je, pored putničke verzije, i takozvana VAN varijanta "fijeste" sa istim hibridnim sklopom.