3 koraka za zdravu komunikaciju: Ovako se najbolje rešava nerazumevanje

Kristina LJubisavljević

27. 10. 2024. 000000 17:30

Foto: Shutterstock

Često takvi trenuci izazivaju osećaj stida, odbacivanja ili kritike, objašnjava Džun Tengni, profesorka psihologije na Univerzitetu Džordž Mejson. NJen rad, koji se fokusira na istraživanje stida i krivice, naglašava da nas ovakvi komentari pogađaju jer ih doživljavamo kao omalovažavanje ili napad na našu vrednost.

"Nas obično povredi kada osetimo odbijanje, kritiku ili neku vrstu omalovažavanja i tu se ne radi toliko o neprijatnosti koliko o sramu. A ponekad, kada ljudi osećete stid, zaista poveruju da su na neki način felerični," kaže profesdorka Džun Tening.

"Povređena osećanja mogu izazvati agresiju, ali mislim da se iza toga krije osećaj odbacivanja i osećaj da nešto nedostaje", objašnjava profesorka.

Strategija za razumevanje i rešavanje konflikta

Kako se nositi sa povredom i izbeći eskalaciju konflikta? Met Abrahams, predavač na Stenfordu i stručnjak za komunikaciju, predlaže praktičan pristup zasnovan na saradnji i razumevanju.

NJegov ključni savet je da, kada vas neko povredi grubim komentarom, pokušate da situaciju tretirate kao problem koji vi i vaš prijatelj možete zajednički rešiti. Umesto da odmah reagujete impulsivno, Abrahams preporučuje četiri jednostavne reči koje mogu pomoći: "Pomozi mi da shvatim."

Za zdravu konverzaciju koja bi mogla rezultirati uzajamnim razumevanjem, on predlaže sledeće korake:

Koraci za zdravu komunikaciju:

  • Pauza- Kada ste povređeni, prirodno je da poželite odmah da reagujete. Međutim, važno je napraviti pauzu i omogućiti sebi trenutak da razmislite. Ova kratka pauza pomaže da se osećanja slegnu i umesto emotivnog, dobijete racionalniji odgovor.
  • Razmotrite perspektivu druge osobe- Možda je vaš prijatelj imao dobru nameru, ali je nespretno izrekao komentar. Pokušajte da sagledate situaciju iz njegovog ugla. Ova vrsta introspekcije može sprečiti nepotrebnu eskalaciju sukoba.
  • Zamolite prijatelja za pomoć- Kada ste spremni, možete razgovarati sa prijateljem i pozvati ga da zajedno rešite problem. Koristite frazu "Pomozi mi da shvatim" kako biste otvorili dijalog. Na primer, ako vas stalno zadirkuju zbog loše orijentacije u prostoru, možete reći: "Pomozi mi da shvatim zašto misliš da ne znam gde idem." Ovaj pristup omogućava drugoj osobi da vidi da vas je povredila, ali i daje priliku za objašnjenje i bolje razumevanje.

Važnost poštovanja u komunikaciji

Ovaj vid komunikacije, iako deluje jednostavno, može biti izazovan. Povređene osećaje je teško prevazići, ali ako je odnos između vas i druge osobe zasnovan na međusobnom poštovanju, važno je otvoreno razgovarati o tome. Druga osoba, možda iznenađeno, može ceniti vašu iskrenost i shvatiti koliko je njen komentar uticao na vas.

Grubi komentari su, nažalost, deo svakodnevnog života, ali uz pravilan pristup možemo sprečiti da dovedu do dugotrajnih nesuglasica.

(Stil)

BONUS VIDEO