ZAPOSLENI SU OSNOVNA SNAGA KOMPANIJE: Razvoj kroz zadovoljstvo i usavršavanje
Posvećeni zaposleni nisu samo produktivniji, već su i ključni partneri u ostvarivanju dugoročnih organizacijskih ciljeva. Fokus na pospešivanje posvećenosti utiče na zadržavanje zaposlenih, a samim tim sprečava česte promene u radnom okruženju, što je od velike važnosti za sveukupnu stabilnost kompanije. Takođe, na ovaj način omogućavamo da se izgradi pozitivna korporativna kultura, koja pozitivno utiče na sve zaposlene i njihove karijere, ali i na reputaciju kompanije, privlačeći nove talente i klijente.
Istraživanja pokazuju da napredne obuke i razvoj veština imaju dubok uticaj na održivi razvoj. Moderne industrije se brzo menjaju, zahtevajući nova znanja, veštine i kompetencije od zaposlenih. Kroz kontinuirano obrazovanje, ljudi postaju agilniji i spremniji da se prilagode promenama. Ovo povećava konkurentske prednosti firme i omogućava joj da ostane relevantna u dinamičnom poslovnom okruženju.
Osim toga, ulaganje u obrazovanje kadrova podržava razvoj zajednice i društva. Obučeni i veštiji pojedinci doprinose inovacijama, ekonomskom rastu i povećavaju kvalitet radne snage u širem kontekstu. To se ogleda u većem društvenom blagostanju.
Dakle, briga o posvećenosti i zadovoljstvu zaposlenih, kao i njihovom kontinuiranom usavršavanju ne samo da jača kompanije, već i služi kao osnova za održiv razvoj šire zajednice.
Odgovorne kompanije i održivi razvoj
Zaposleni su, takođe, i ključni akteri u stvaranju prosperitetnije budućnosti za sve nas. Stoga značajno mogu da utiču na ostvarenje pojedinih ciljeva održivog razvoja:
Cilj 3 – dobro zdravlje i blagostanje
Cilj 4 - kvalitetno obrazovanje
Cilj 5 - rodna ravnopravnost
Cilj 8 –dostojanstven rad i ekonomski rast
Cilj 9 - industrijalizacija, inovacije i infrastruktura
Cilj 16 – mir, pravda i snažne institucije
Kako doći do talentovanih kandidata
Forum za odgovorno poslovanje primećuje da je mladima u Srbiji sve više bitno da budu deo neke šire društvene misije koja je u skladu sa njihovim uverenjima. Ova promena u stavovima i vrednostima mladih generacija odražava se i na njihov izbor karijere i poslodavaca. Mnogi mladi traže poslove u kompanijama koje ne samo da ostvaruju ekonomske ciljeve, već takođe aktivno doprinose dobrobiti zajednice i zaštiti životne sredine.
Ova potreba za dubljim smislom u radu nije samo trend među mladima u Srbiji, već je zastupljena širom sveta. Poslodavci su sve više svesni važnosti društvene odgovornosti i održivog poslovanja, jer to privlači talentovane i motivisane zaposlene. Pored toga, programi za mlade, deljenje znanja sa mladima i priprema za prvo radno iskustvo nisu samo ulaganja u potencijalne zaposlene, već investicija u celu zajednicu
Primer iz prakse možemo videti u kompaniji NIS, koja pruža šansu mladim talentovanim ljudima da učine prve karijerne korake u kompaniji. Jedna od mogućnosti za mlade je i program „NIS Energy“ u kom mogu učestvovati diplomci i master studenti odabranih fakulteta, u skladu sa potrebama biznisa.
Pored rada sa mentorima, polaznike ovog programa očekuju i praktična obuka, teorijska predavanja od strane vodećih stručnjaka iz industrije, ali i treninzi takozvanih „soft“ veština.
Važnost ovog programa prepoznata je i u javnosti. Naime, program „NIS Energy“ dobitnik je nagrade "Digital Awards"za HR Employer branding online kampanju, koja je dodeljena u okviru konferencije #Digital2023.
Ukratko, sasvim je logično da eksterni stejkholderi prepoznaju kompanije koje dele iste vrednosti kao zajednica u kojoj posluju i da se iz tih razloga radije odlučuju za poslovanje sa njima ili opredeljuju za brendove takvih firmi. Samim tim, one su atraktivnije i za mlade talente sa tržišta rada. Pored toga, svojim pozitivnim odnosom prema zaposlenima i njihovom usavršavanju ove kompanije doprinose formiranju održive i prosperitetnije zajednice.