Šta je ključ dobre komunikacije? Jedna veština je posebno važna
Čini se da je danas više nego ikad ranije potrebna veština za uspostavljanje kvalitetnije i bolje komunikacije među ljudima. Osnovna pravila su vrlo jednostavna i svima razumljiva.
Za početak je važno da se u potpunosti posvetite razgovoru koji vodite i da istovremeno ne obavljajte druge zadatke. Stručnjaci kažu da je bitno da svaki razgovor započnete pod pretpostavkom da iz njega možete nešto da naučite. Pritom, ne namećite svoje mišljenje, već ga zadržite za sebe.
Ako vas nešto zanima, otvoreno pitajte. Postavite pitanja koja će vam dati odgovor ko je, šta, kako, kada i zašto nešto uradio. Takođe, prepustite se toku razgovora. Ako nešto ne znate, recite to. Nemojte se pretvarati da znate o čemu je reč. Istovremeno, ne upoređujte svoja sa iskustvima sagovornika, koliko god vam se činilo da je to isto.
Pokušajte i da se ne ponavljate jer će to usporiti razgovor, a i dosadno je. Čak i ako nešto želite da istaknute, nemojte istu misao neprestano preoblikovati i umotati u drugačiju foliju. Izbegavajte beskrajno opisivanje detalja jer oni nisu važni za razgovor.
Najvažnija veština koju morate razviti je veština slušanja. Postoji razlog zašto prosečan čovek može da izgovori 225 reči u minuti, ali može čuti i oko 500 u istom vremenu. I na kraju, budite kratki u izlaganju.
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU