Ponašanje na poslu koje NIKAKO NE OSTAVLJA DOBAR UTISAK: Zbog ovih situacija vas nadređeni ne shvataju za ozbiljno
Ako vam je u interesu da napredujete na poslu i da vas šef i saradnici vide kao lojalnog kolegu i nekoga ko doprinosi firmi, možda bi trebalo da menjate svoje ponašanje, naročito ako se ne osećate cenjeno.
Ma koliko nam se činilo da sve radimo ispravno ali naš trud nije nagrađen, nekada je možda zaista problem u nama. Evo šta treba da izbegnete ako želite da vas kolege rangiraju kao visoko vrednu i pouzdanu osobu:
Neprikladno oblačenje
Način na koji se oblačite igra veliku ulogu u tome kako vas drugi vide. Profesionalni izgled učiniće vas verodostojnije, a studije su pokazale da se na osnovu oblačenja može povećati i vaša šansa za unapređenje. Pored ovoga, profesionalno oblačenje pokazuje da poštujete svoje radno mesto.
Stalno kasnite na posao
Dešava se da ne čujete alarm ili vas gužva u saobraćaju uspori na putu do posla. Međutim, neprihvatljivo je da vam postane praksa svakodnevno kašnjenje, jer ćete biti viđeni kao neko ko je nepouzdan i neko kome nedostaje poštovanje i posvećenost poslu, prenosi Ideapod.com. Ako vam se dešava da svakodnevno kasnite po 5 ili 10 minuta, promenite to.
Ne komunicirate efikasno
Komunikacija je u svim odnosima veoma važna jer ako nije efikasna može doći do nesporazuma, konflikata i nakupljenih frustracija u vezi sa poslom. Ako vam se, na primer, nakupilo posla i pod stresom ste te ne možete biti dovoljno efikasni, ukoliko ne razgovarate sa šefom i ne predočite mu problem, neće znati šta se dešava.
Nepoštovanje
Poštovanje prema kolegama na poslu treba da postoji i da bude obostrano. Imajte na umu da treba biti ljubazan čak i kada oni to ne zaslužuju. To podsiče pozitivno radno okruženje, a pozitivno se odražava i na vas. To će vam izgraditi reputaciju, a primetiće vas pravi ljudi.
Prigovaranje i kritikovanje drugh
Ovo je takođe oblik nepoštovanja. Ako niste zadovoljni poslom lako je žaliti se i iznositi kritike na račun drugih, ali to nije lepo. Prvo izgledaćete negativno i neprijatno zbog toga a drugo vaše kolege mogu pomisliti da ste detinjasti i nezreli.
Ne prihvatate kritike i sugestije
Da li uzimate previše lično povratne informacije i idete u defanzivu? Umesto da se uznemirite i uvredite, pokušajte da to iskoristite za svoj lični razvoj i napredak. Budite otvoreni za konstruktivnu kritiku jer će vam to pomoći da bolje radite posao.
Nespremnost da se uči i profesionalno razvija
Rast je važan na poslu jer paralelno sa našim rastom razvija se i kompanija. Shodno tome, potrebno je prilagođavati se promenama, a to znači da možete proširiti vidike i naučiti nove stvari. Izgledaćete nefleksibilni ako se odupirete tome i žalite.
Nepreuzimnje inicijative
Ovo je slično kao i otpor promenama zbog čega vas kolege neće shvatiti ozbiljno. Dajte nekad predlog šta treba poboljšati. Ponudite pomoć kolegama koji preopterećeni poslom. Bilo da se radi o Pokrivanju smene kolegama ili prekovremenom rad kako bi se završili zadaci, može ostaviti utisak da ste odgovorna i fleksibilna osoba.
Odlaganje obaveza
Svi odugovlačimo nešto, međutim, kada se propuštaju rokovi do poslednjeg trenutka, može biti loše. To se odnosi recimo na ignorisanje mejlova klijenata zbog čega mogu nastati tenzije i problemi. Smanjite vreme na nepotrebne aktivnosti poput društvenih mreža i slično. Napravite prioritete na listi važnosti i držite ih se. Tako ćete sebi dati okvire za rad.
Ne preuzimate odgovornost za svoje greške
Ako dođete u raspravu sa klijentom, umesto ružnih reči ili spuštanja slušalce, suzdržite se i izdignite iznad situacije. Nepriznavanje svoje odogovornosti usporava rast u tom procesu a to može da naruši poverenje i pouzdanost. Ako napravite greške to i priznajte a najbolje da iz njih i učite.
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU