Kako da se nosite sa osobom koja priča samo o sebi? Tri saveta za prekid toksičnog razgovora
Svi smo sigurno iskusili situacije kada se nađemo u nekom “razgovoru” sa narcisom ili osobom koja priča samo o sebi i nije zainteresovana da čuje bilo šta o vama.
Način na koji ovakvi ljudi vode razgovor može da bude rezultat njihove samoljubivosti i generalne nezainteresovanosti za druge ljude ali i brige o tome šta bi sagovornik mogao da im kaže.
Pokušaj da se prekine takav razgovor može da bude izazovan, ali kada ste svesni da je razgovor “izgubljen” i da nema više šta da se dobije, postoje načini da napustite interakciju sa poštovanjem.
TikToker i advokat Džeferson Fišer je podelio sa svojom publikom 3 načina koja je on koncipirao: „Kada osoba počne da dominira ili monopolizuje razgovor, to više nije razgovor, već monolog, a ja nisam kupio kartu da ga čujem.”
Tri načina da prekinete ljude koji dominiraju razgovorom
1. Prekinite ih
Prvi savet koji Fišer daje gledaocima da izađu iz razgovora sa ljudima koji pokušavaju da verbalno dominiraju jeste da ih jednostavno prekinete. „Ovo je jedan od retkih izuzetaka gde je prekidanje neophodno, jer ako neće ceniti vaše vreme, vaš je posao da ga zaštitite,” savetuje Fišer.
Ako odlučite da se nosite sa tim na ovaj način, samo koristite njihovo ime da biste privukli njihovu pažnju i ne morate čak ni da čekate pauzu u razgovoru. Počnite tako što ćete izgovarati ime tiho i napredujte do veće jačine zvuka dok ne privučete njihovu pažnju, što će ih primorati da se zaustave.
2. Filtrirajte i ponovo “sažvaćite” temu
Kada ih uspešno sprečite da dalje pričaju, ponovite im ono što su vam rekli. To im govori da ste ih čuli i razumeli.
Posle tog trenutka možete zatražiti mišljenje te osobe, dajući im tako priliku da zaista razgovaraju ali i priliku da shvate da su preuzeli razgovor i odveli ga u nepoznato.
Alternativno, možete ponuditi svoje mišljenje kako biste zatvorili krug o temi o kojoj se raspravlja.
3. Postavite vremensko ograničenje
Ako ste sve to uradili, a oni i dalje insistiraju da upravljaju razgovorom, dajte im vremensko ograničenje.
Na primer „Hej, imam oko dva minuta, a onda moram da idem i završim neke poslove.”
Bez obzira koliko vremena date, važno je da se držite roka i da odete kada vreme istekne, jer ste već postavili to očekivanje.
BONUS VIDEO:
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU