PSIHOLOGIJA BOJA: Koje boje bi trebalo da izbegavamo prilikom upoznavanja, a koje su posebno privlačne
Postoji i naziv za ovaj fenomen - psihologija boja. Jednostavno rečeno, boja utiče na nas i fizički i psihički. Isto tako, mi često povezujemo svaku boju sa emocijama. Na primer, crvena i roze su vezane za ljubav, dok crna za tugu. Isto se može reći i o nošenju određenih boja.
Stručnjaci ističu da je uključivanje psihologije boja u naše izbore odeće vrlo pozitivna odluka. Tako psiholozi savetuju da obratimo pažnju na osećanja dok isprobavamo odeću različitih boja
- Kada steknete svest o sopstvenoj pristrasnosti prema bojama, zapitajte se šta vam je "potrebno" za dan kada se probudite ujutru: snaga, smirenost, strpljenje ili energija. Odatle odaberite odeću prema bojama koje predstavljaju ta osećanja - savetuje psiholog Betani Kuk za Real Simple.
Boje mogu da imaju različita značenja za različite ljude na osnovu naših iskustava.
Žuta boja
- Smatra se da je žuta boja sreće i predstavlja optimizam, toplinu i nadu. Nije iznenađujuće, kaže se da nošenje žute odeće ima osobine koje podižu raspoloženje - objašnajva profesorka psihologije Karen J. Pine za Glamour.
Ipak, istraživanja pokazuju da bi žutu trebalo da izbegavamo na poslovnim sastanicma. Studija iz 2010. objavljena u časopisu Evolutionari Psichologi pod nazivom „Razlikovanje između efekata percepcije i nosioca u atribucijama vezanim za boju odeće“ objavila je da i muškarci i žene smatraju da je žuta boja sa potencijalnim partnerima neprivlačna.
Iako je nejasno zašto je žuta nepovoljna, žuta, prema psihologiji boja, ima negativne atribute, uključujući aroganciju i nepoverljivost.
Bran i siva boja
Pored žute, braon i siva su još dve boje koje treba izbegavati na sastancima bilo koje vrste. U psihologiji boja, smeđa ima negativne asocijacije i smatra se dosadnom i izolovanom. Isto važi i za sivu, kojoj nedostaje emocija.
Dakle, šta treba da obučete za sastanak?
Istraživanja su stalno pokazivala da muškarci i žene smatraju da su sastanci u crvenoj ili crnoj odeći najatraktivniji. Studija iz 2008. koju je objavio Univerzitet u Ročesteru primećuje da crvena boja ima značaj u životinjskom carstvu i može objasniti popularnost boje među pojedincima u grupi za upoznavanje.
BONSU VIDEO
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU