RAD OD KUĆE: 5 saveta kako da uredite sopstveni KUTAK u domu u kome radite (FOTO)

Magazin Praksa

08. 02. 2023. 000000 11:40

Photo: Shutterstock

Postoji puno prednosti rada od kuće, a jedna od najvećih je svakako taj što izbegnete prevoz do posla i nazad,
pa uštedite par sati svog života. I dok mnogi misle da rad od kuće znači izležavanje na kauču, ili sedenje u bašti, ipak ćete otkriti da ste najproduktivniji ukoliko uspostavite neki red u svom radnom prostoru kod kuće.
Za početak, morate imati pravi sto i stolicu.

Organizacija sopstvenog prostora za rad, znači da imate punu slobodu izbora i odlučivanja kako želite da on izgleda. Želite ljubičastu ili narandžastu stolicu? Samo napred! Želite prugast zid? Nema granica...
Ali, bez obzira za kakav dekor se odlučite, imamo par saveta koji će vam pomoći da stvorite prijatan i udoban prostor za rad.

1. Pronađite najbolju lokaciju

Za neke ljude, odabir kutka u domu za ''kancelariju'' je lako. Imaju praznu sobu koju namenski koriste kao prostor za rad. Ali, mnogi ljudi nemaju toliko slobodnog prostora. Zato, kada je prostor ' 'tesan'', mislite kako na kreativan način da podelite prostor za rad od ostatka kuće. Za to vam mogu poslužiti paravan, sto i stolica koji će biti okrenuti ka prozoru ili zidu, na koji ćete okačiti zidnu tablu sa predviđenim prostorom za kačenje podsetnika, slika ili papira.

 

Radni sto centrirajte tako da bude ispred prozora, ali ostavite mesto između prozora i stola da možete da cirkulišete, ili u tom prostoru odlažete potrebne kutije i papire. Važno je da imate dovoljno prirodnog svetla i da često vetrite svoj radni prostor, jer ipak tu provodite više sati. Osim toga, pogled na park, druge zgrade i komšije koje uživaju na terasama će vam sigurno doneti razonodu i lepu energiju.

2. Minimalizam na radnom stolu

Verovatno se dešava da imate toliko posla u toku dana, da na samom kraju na radnom stolu ostane hrpa papira, olovaka, markera i šoljica od kafe. Za početak, obezbedite jednu zanimljivu kutiju u kojoj ćete odlagati sve papire, jer nema potrebe da ih gomilate na radnom stolu. Na kraju radnog dana olovke odložite u posebnu posudu i raspremite sto. Minimalizam na radnom stolu je važan, jer ne može da vam odvlači pažnju u toku radnog dana.

3. Klasifikujte papire i napravite listu ŠTA TREBA DA URADIM

Ovo je još jedan od sjajnih načina da ulepšate svoj prostor, pa zato, kao u onim zabavnim kancelarijama iz filmova, kupite fascikle na kojima ćete pisati datume i rokove. U njih klasifikujte papire i odložite ih na policu ili deo u garderoberu koji je prazan. Poenta priče je da ne opterećujete previše svoj radni kutak i da upravo na ''TO DO'' listi napišete šta su vam prioriteti za taj dan.

4. Uskladite boje

Većina komercijalnih kancelarijskih prostora teži sivoj i beloj boji, ako je to ono što vam je stvaralo nelagodu, boje u svom kutku uskladite po sebi, ali ipak, bilo bi dobro da zbog koncentracije to budu zemljane ili neutralne boje.

Foto: Shutterstock

5. Unesite toplinu uz detalje
Važno je da radite u prijatnoj atmosferi, a nekoliko detalja će tome doprineti, a samo neki od njih su stona lampa, markeri, rokovnici. Uz sve detalje, bitno je da imate udobnu i kvalitetnu stolicu ili fotelju, dekorativno jastuče i mali prekrivač.

Svakog dana se trudite da svoj radni prostor učinite udobnim kako biste brzo i efikasno rešavali svoje zadatke, ako ćete više nedelja ili meseci raditi online. Bilo bi dobro da imate svoj kutak za rad jer ćete se tako osećati lepše i bolje, a svakako i produktivnije.

 

BONUS VIDEO: 

 

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU