Psihološki trikovi kojima se služe supermarketi kako bi vas naterali da potrošite više para: Obratite pažnju
Sigurno niste jedini koji odu u prodavnicu kako bi kupili par stvari, a napune cela kolica. To nije slučajnost, niti ste jedini koji to radi. Supermarketi se služe određenim trikovima kojih niste svesni, kako bi vas podstakli da potrošite više para nego što ste planirali.
Trikovi su razni - počevši od toga da se cene uvek završavaju cifrom 99, pa do rasporeda proizvoda na rafovima.
Psiholog Ketrin Dženson - Bojd bavi se psihologijom kupaca i otkrila je nekoliko tih trikova, odnosno caka.
Pročitajte još: DELFIN, GOLUB ILI JELEN? Izaberite i dobićete MOĆNU ŽIVOTNU PORUKU: Test otkriva skrivene težnje ličnosti
Recimo, skuplji artikli su uvek postavljeni u visini očiju kupaca, dok se na donjim policama nalaze jeftniji proizvodi. Proizvodi na akciji i posebne ponude uglavnom se nalazr na kraju radnje:
“Devet do deset kupaca će uzeti nešto sa kraja radnje gde se nalaze prozvodi označeni znakom povoljno”, istakla je Dženson-Bojd.
Supermarketi na svakih šest meseci do godina dana, premeštaju proizvode kako bi podstakli kupce da dodatno obilaze rafove.
Puštanje muzike, posebno one praznične, ima dodatnu funkciju - ona treba da kupovinu predstavi kao veseliju i primamljiviju.
Bonus video:
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU