NEVEROVATNA priča o najpoznatijem parfemu! Znate li kako je nastao Šanel i zašto je odabran baš broj 5?

12. 05. 2021. 000000 07:20

Nakon što je poznata dizajnerka došla na ideju da kreira parfem za svoj modni brend, zamolila je tehnologa Ernesta Boa da napravi „parfem koji miriše kao žena“. 

Htela je miris koji će, s jedne strane odgovarati njenom stilu i ličnosti, dok će s druge strane predstavljati senzualnost moderne žene.

Radoznao i hrabar Ernest Bou prihvatio je izazov koji mu je Koko zadala. Trebalo mu je nekoliko meseci da usavrši novi miris i predstavio joj je deset uzoraka, od kojih je ona izabrala onaj pod brojem "pet", koji je, kako se na kraju ispostavilo, bio laboratorijska greška.

Pročitajte još: Pet stvari koje niste znali o Koko Šanel (FOTO)

Navodno, neko od Ernestovih pomoćnika dodao je dozu aldehida u količini koja se nikad pre nije koristila. Jedan od aldehida miriše kao sapun i verovatno je to ono što je, uz ostale cvetne sastojke, najviše privuklo poznatu kreatorku.

Tako je nastao složen miris u kojem se ne može izdvojiti nijedan sastojak. Ovakva zavodnička cvetna nota bila je jedinstvena na tržištu.

Za pravljenje ovog parfema potrebna je čak jedna tona cveća.

Jilang-jilang s Madagaskara, majska ruža koja cveta samo tri nedelje godišnje, jasmin iz Grasa, sandalovina i vanila predstavljaju glavne sastojke poznatog Šanela 5.

Pročitajte još: Znate li zašto Dajana nije nosila "Šanel": Tajna je u isprepletanim slovima njihovog loga

Planetarni uspeh ovaj parfem je doživeo delimično zbog marketinških trikova kojima se Koko služila. Naime, ona je u jednom restoranu na Rivijeri prostor oko stola za kojim je sedela sa prijateljima isprskala parfemom, tako da se svaka žena koja bi prošla tuda zaustavljala da bi pitala koji je to miris i odakle potiče.

Odličnu reklamu ovom parfemu napravila je i Merilin Monro kada je tokom jednog intervjua rekla da u krevetu nosi samo nekoliko kapljica Šanela 5. To je bio i te kako dovoljan razlog da se milioni žena odluče za taj parfem.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU