Marketing stručnjak upozorava: Ne nasedajte na CRVENA slova prilikom kupovine, jer je to TRIK!

03. 05. 2021. 000000 19:00

Foto: Depozitfoto

Razlog se krije u uticaju kom smo, nesvesno, bili izloženi prilikom kupovine, a na nas je izvršen putem boja, mirisa i(ili) mizike u određenom prodajnom objektu. U kojoj meri se stručnjaci u marketingu, a u kojoj u prodaji, vode psihologijom boja, odnosno njihovim uticajem na potencijalnog kupca, pojašnjava Tijana Adamov Ignjatović, ekspert za markentiške komunikacije:

Pročitajte još: Pažljivo čuvajte ČUVARKUĆU! Ako ovo jaje pukne, evo šta sledi po narodnom verovanju koje LEDI KRV U ŽILAMA

Tijana Adamov Ignjatović

- Poznato je da boje direktno i snažno utiču na čovekovo ponašanje i odlučivanje, pa možemo sa sigurnošću reći da utiču na ponašanje potrošača. Stručnjaci u marketingu i u prodaji uvažavaju psihologiju boja i uveliko je primenjuju.

Čitavi timovi se bave psihologijom boja!

Postoje čitavi timovi koji se bave istraživanjem kako boje utiču na prodaju i u reklami. Prema istraživanjima, odluke o kupovini zasnivamo u najvećoj meri na izgledu proizvoda, jer najviše informacija primamo vizuelno - kaže Adamov Ignjatović.

Pročitajte još: CRVENA boja bez trunke HEMIJE: 4 kašike mlevene paprike i sok od višnje učiniće ČUDO!

Gde se krije veza između boja, zvukova, mirisa i ljudske psihologije?

Crna i crvena za poruke
Boje prenose određene poruke i emocije koje su i kulturološki uslovljenje. Crna, bela i crvena nose važne poruke. Boja je element logotipa kompanije, ambalaže, reklamnih aktivnosti i ambijenta prodajnog prostora.

- Svi imamo omiljenu i li onu koju ne volimo. Boje, zvukovi i mirisi pokreću emocije. Ta tajna veza krije se u čulima, vidu, sluhu i mirisu, koje obrađuje mozak.

Svi imamo omiljenu boju

Čula su važan izvor informacija za nas i tokom evolucije bila su od presudnog značaja za čovekov opstanak. Ona imaju jezik, neverbalan, koji se dešava bez mnogo reči, a veoma je značajan. Boje, zvukovi i mirisi utiču na naše emocije, a time i na ponašanje i postupke - ističe Adamov-Ignjatović.

Foto: Depozit

Rasprodaja je crvena
Ako obratimo pažnju, možemo da primetimo da su najčešće natpisi za proizvode na akciji u crvenoj i žutoj boji. Pokazalo se da ova kombinacija, crvena slova na žutoj podlozi, najbolje podstiču na kupovinu. Zato, sledeći put kad vidite ovu kombinaciju boja, razmislite još jednom!

Koja najviše podstiče radost i zašto?

- Žuta, boja sunca i sreće. Ona podstiče ne samo radost, već i optimizam. Zato je smajli žut. Žuta je boja kreativnosti i inteligencije. Veruje se da podstiče komunikaciju i ubrzava rad nervnog sistema - kaže Adamov Ignjatović.

Žuta podiže samopouzdanje i optimizam

Intenzivna je i lako se uočava. Smatramo bojom detinjstva. Takođe, podstiče samopouzdanje i hrabrost, i zato je boja deteta.

Pročitajte još: Pronađena ploča sa aviona Amelije Erhart, ali ne tamo gde je nestala!

Mirisni marketing
Postoji "mirisni marketing". Mirisi bude pozitivne emocije i podstiču na kupovinu. Da li ste primetili kako, kada uđete u neku prodavnicu, osetite neverovatno privlačan miris, i jednostavno ne možete da odolite da nešto ne kupite, pa onda ponesete deo te divne emocije kući u vidu proizvoda iz te radnje?

Crvena i žuta boja podstiču aktivnost i uzbuđenje, pa time i kupovinu. Crvena nas tera na akciju i hitnost - najčešće se zato koristi za označavanje rasprodaja.

Crvenu koriste lanci brze hrane, jer tera na akciju

- Upotrebljavaju je lanci brze hrane i restorani jer se povezuje sa osećajem gladi. Žuta boja se koristi za privlačenje pažnje, izaziva pozitivna osećanja, toplinu i energiju, pa je koristimo kada želimo da skrenemo pažnju i podstaknemo impulsivnu kupovinu - ističe Adamov.

Pročitajte još: Posle 735 GODINA: Srele su se TRI PLANETE, stari svet će se raspasti i u DECEMBRU počinje NOVI POREDAK

Boja je brend
Više od 90% potrošača odluku o kupovini donosi na osnovu izgleda proizvoda, dok više od 80% njih to čini na osnovu boje. Čak 80% kompanija zna da je boja odlučujući faktor za prepoznavanje brenda.

Na koji način izbor muzike u reklamnim spotovima, kampanjama i prodavnicama utiče na potencijalne konzumente?

Muzika poziva ciljnu grupu da kupuje...

- U velikoj meri. Prvensteno tako što muzika "boji" atmosferu spota, prenosi emociju, a zatim i pomaže da reklamnu poruku bolje zapamtimo i povežemo pozitivne emocije i prijatna sećanja koja ona pobuđuje sa konkretnim brendom. Mi i dan-danas pevamo pesme iz reklama koje smo slušali kao deca, iako se one više ne emituju! Kada koristimo popularnu muziku, ili onu koja je omiljena našoj ciljnoj grupi, mi joj se na taj način preporučujemo, komunicirajući da je razumemo i da smo deo tog sveta - kaže Adamov.

Pročitajte još: Niko se u istoriji Srbije nije zvao kao on: Da li znate o kome je reč?

Izbor i jačina muzike u prodajnom objektu takođe utiču na atmosferu i podstiču određene emocije, što dalje utiče na naše ponašanje i odluke.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU