Osnovna pravila za RAD OD KUĆE: Prilagodite sve okruženju!

Kristina LJubisavljević

21. 12. 2020. 000000 13:20

Foto: Deposit

2020. godina donela je mnogo promena u naše živote kako na ličnom tako i na profesionalnom planu. Iako rad od kuće poslednjih godina za neke industrije postaje trend, danas je ova praksa više nametnuto pravilo, nego lični izbor.

Kućna atmosfera ima svojih prednosti, ali i nedostataka koji mogu da utiču na produktivnost. Da bismo izbegli sve potencijalne smetnje, bitno je postaviti i pridržavati se određenih pravila koja će podstaći naš učinak.

Pročitajte još: Smanjuje upale, bolje spavamo, više energije... Šta nam sve donosi ŠETNJA ZIMI?

Pripremite radni prostor

Postavite pravila i ciljeve
Sad kad smo uredili svoj radni prostor, vreme je da isplaniramo svoj dan. Bez obzira na količinu posla koju imamo, idealno bi bilo odrediti period u toku dana kada je sav naš fokus u potpunosti na poslovnim obavezama. Nije bitno da li za to biramo jutarnje, poslepodnevne ili večernje časove, važno je da budemo dosledni u praćenju rasporeda. Vreme koje ste uštedeli na putu do i sa posla iskoristite za rad na ličnom razvoju.

Iako rad na kauču deluje kao sjajna ideja, trebalo bi da svoje radno okruženje postavimo tako da koliko-toliko podseća na kancelarijsko. To će nam pomoći da se fokusiramo na posao, a ne na ono što bi nam odvlačilo pažnju. Odredite prostor u vašem domu koji ćete transformisati u radni kutak kako biste ostali produktivni i motivisani za rad tokom dana.

Radno okruženje treba da podseća na kancelarijsko!

Smanjite kontakte

Mnogi od nas nisu u mogućnosti da se izoluju u zasebnu prostoriju već moraju da rade u istom prostoru gde borave i ostali ukućani. Razgovarajte sa članovima svoje porodice i obavestite ih da tokom određenog perioda morate da se fokusirate isključivo na posao. Ukoliko je potrebno, prilagodite svoj raspored njihovim potrebama, ali ne zaboravite da budete dosledni u izvršavanju svojih obaveza i dnevnih ciljeva.

Postavite određeni dnevni cilj koji treba ispuniti u zadatom vremenskom okviru.

Pročitajte još: Pevajte, čitajte i družite se: I neće vas boleti glava!

Ostanite u kontaktu sa svojim kolegama

Iako često ne obraćamo pažnju na to, kancelarija nije samo mesto gde radimo već se i družimo sa kolegama. Zato je važno održavati kontakt sa kolegama i dok radite od kuće. Pozovite ih ili organizujte sastanak preko Teams-a ili Zoom-a i porazgovarajte o dnevnim obavezama i planovima. Živimo u vremenu kada daljina više nije prepreka i kada bez obzira na udaljenost možemo da održavamo kontakt.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU