Ludilo, tuče, otimanje i NAJBOLJI POPUSTI. Evo kako je nastao fenomen BLACK FRIDAY (VIDEO)

26. 11. 2020. 000000 20:20

Foto: Depositphotos

Običaj praznične kupovine povodom Dana zahvalnosti, koji se proslavlja poselednjeg četvrtka u novembru, preselio se širom sveta i to u obliku fenomena - Black Friday!

Pročitajte još:  Ovo su najčešće laži tinejdžera

Black Friday ili "crni petak" je najveći praznik među ljubiteljima šopinga širom sveta, a potiče još iz 1952. godine, kada su marketinške kampanje robnih kuća Macy’s i Eaton’s pokrenule seriju popusta na svoje proizvode.

Tako od 2005. godine postaje najprometniji dan u pogledu trgovine i prodaje, a kako samo jedan dan nije više dovoljan, popusti najčešće traju i preko vikenda. 

Budući da je Dan zahvalnosti najveći porodični praznik u Americi, narednog dana u gradovima širom SAD nastaje potpuni kolaps u saobraćaju, zbog čega su upravo saobraćajci ovaj dan prozvali crnim petkom.

Pročitajte još: Da li možete da budete srećni 100 dana zaredom?

Dvadeset godina kasnije, kada je ovaj fenomen postao je svetski trend. Tako od 2005. godine postaje najprometniji dan u pogledu trgovine i prodaje, a kako samo jedan dan nije više dovoljan, popusti najčešće traju i preko vikenda. 

Poreklo naziva crni petak

Kada je ovaj termin prvi put upotrebljen početkom šezdesetih godina u Filadelfiji, on je korišćen u kontekstu "crnog" dana za vozače, zbog ogromnih gužvi u saobraćaju usled rasprodaja.

Naziv Black Friday vodi poreklo i od izraza koji na srpskom glasi "u plusu", a u engleskom "In the Black", odnosno kada radnje ostvare profit.

Pročitajte još: FENOMEN DUGE: Postoji 12 vrsta, a neke su u jednoj boji

U svetu, uobičajeno je da se prodavnice otvore već u ponoć, ili veoma rano ujutru, i da se ispred njih stvore ogromni redovi. Kupci željni robe na popustu često će zauzeti busiju ispred svoje omiljene prodavnice tokom prethodne noći, prespavati ispred i biti prvi koji će se okoristiti.

Tuče i haos su potpuno uobičajene u svetu tokom grozničavog šoping dana.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU