VOZI, sigurno te NEĆE OSTAVITI na PUTU! Ove reči se mogu reći SAMO za JEDAN AUTO (FOTO)
Godina 1976. će u istoriji automobilizma biti zabeležena kao ključna, jer je tada iz "Ladine" fabrike izašao model VAS 2121, u Srbiji poznatiji kao "niva". Na ruskom "niva" znači - polje.
Tako je i bilo - "niva" je sinonim za terensko vozilo kojem ništa ne može sneg, led, blato, voda! Ovaj automobil može da stigne u najzabitije selo Balkana, ali i da vozi od kraja do kraja sveta!
Pročitajte još: Od DISKO auta je svima ZASTAJAO DAH: Stavite slušalice! (VIDEO)
Viktor Lazić je sa njegovom "nivom" prokrstario ceo svet: tri kontinenta i 32 države. Samo jedno putovanje trajalo je 421 dan tokom kojeg je samo 65 noći proveo u krevetu, a 308 u "nivi"! Ovaj automobil je prešao 140.000 kilometara i prošao 102 policijske kontrole!
- Na ovom putovanju se pokvarila 34 puta: prvi put u Hrvatskoj, ali je najveći kvar bio u Mongoliji - seća se Viktor Lazić, advokat i osnivač ADLIGAT muzeja.
U krevetu je proveo 65, a u "nivi" 308 noći!
Tokom ovog putovanja Viktor je smršao 22 kilograma, a najduži period bez kupanja iznosio je 16 dana.
Pročitajte još: Da li ste znali da je prvi vozač automobila bila ŽENA? (FOTO)
Viktor je sa "nivom" stigao do Ararata Foto: V. Lazić
- Niva je poznata kao auto koji se često kvari, a najviše kada je nova, jer se posle navikne na vozača, ali njena najveća prednost su upravo ti kvarovi, jer su takvi da sam mogao da ih popravim uz pomoć štapa i kanapa i uvek sam uspevao da se dokotrljam do nekog grada i nađem majstora - ističe Viktor.
Pročitaje još: Italijani su ga zvali "fiat 126", Poljaci "maluh", a mi - peglica! (FOTO)
NJegovu tvrdnju ilustruje iskustvo iz Mongolije: kada mu je majstor jedva popravio teži kvar, a lampica nastavila da gori rekao mu je da slobodno vozi, jer će to popraviti kada stigne u Srbiju!
Teško je ne zavoleti je!
- Upravo zbog toga je teško ne zavoleti "nivu", jer zajedno sa vozačem prolazi muke i podržavaju jedan drugog - smeje se Viktor.
Niko ne krade ladu!
Kaže da i danas sa osmehom na licu i velikim zadovoljstvom seda za volan. Tačnije, ističe da je ne doživljava kao automobil ili vozilo nego kao dom pošto je u njoj proveo mnoge noći, a ne samo dane.
Vodio sam je u Toljati!
Velika prednost "lade" je što niko nigde neće da je ukrade! Iz nje su mu 16 puta ukrali fotoaparat, ali sam auto - nikada!
Pročitajte još: PRVA FILMSKA scena VOŽNJE, zvali su ga "NARODNI AUTO", a DANAS ga voze POSEBNI LJUDI
- Zovem je "moja lada", a častio sam je za sve kuda me je provela i odveo sam je u Toljati, njeno rodno mesto i zajedno smo posetili smo fabriku u kojoj se rodila!
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU