PLAN JE BIO DRUGAČIJI! Skriveni tragovi ispod Mona Lize otkrivaju VELIKU TAJNU (VIDEO)

06. 10. 2020. 000000 15:30

Foto: depositphotos

Francuski istraživači koristili su kameru visoke rezolucije koja može da uhvati svetlost izvan vidljivog spektra za proučavanje remek-dela do sada bez presedana.

Pročitajte još: Zašto dajemo POKOJNIKU 40 dana? Fantomski DNK dokazuje POREKLO čoveka koje će mnoge UPLAŠITI

Slike su otkrile tačke uglja koje su tragovi tehnike - poznate kao „spolvero“ odnosno "zaprašivanje" ili „nabijanje“ - koja se koristi za prenošenje obrisa sa jedne skice na novu ploču. Iako je "zaprašivanje" uobičajena tehnika, ovo je prvi put da je nepobitno dokazano da je konačna Mona Liza zasnovana na pripremnoj skici.

Foto: desposit

Izgleda da neke od spolvero tačaka odgovaraju ranijem, napuštenom projektu na kojem je da Vinči naslikao Mona Lizu. Umetnička tehnika iskakanja ne razlikuje se od one koja se koristi za kopiranje slike putem paus papira. Da bi izvršio prenos, umetnik pravi rupe - bilo direktno u originalnoj skici, bilo u papiru za crtanje postavljen preko nje - ocrtavajući obrise slike kao niz sitnih tačaka. Ovaj obrazac se zatim postavlja preko završnog platna i prah - poput grafita, krede ili pastela - provlači se kroz rupe, ostavljajući kopiju originalne skice u stilu „spojite tačke“ na površini na kojoj će delo biti biti gotovo.

Zaprašivanje je idealno za upotrebu kada nečije platno ne prašta greške, na primer pri kreiranju gravure ili, u slučaju Mona Lize, slikanja na drvetu topole koje je bilo mukotrpno pripremljeno tokom jedne decenije. Leonardo - koji je svoj zanat naučio od  italijanskog majstora Andrea del Verohima - bio je navikao da slika na takvim drvenim pločama koje bi bile osušene i tretirane mešavinom lepka, krede i belog pigmenta.

Ovo stvara glatku, svilenkastu površinu na kojoj se delo može naslikati - uz smernice od zaprašenih tačaka prenetih iz pripremnih skica.

 Na ostalim portretima koje je naslikao Leonardo ima mnogo "spolvera“, objasnili su autori rada Paskal Kote i Lionel Simonot

Na primer, tragovi se mogu videti u „Dami sa hermelinom", "Ginevri de Benci" i "La Belle Feroniere", zato nam nije jasno da niko nije otkrio to isto kod Mona Lize. Francuski istraživači su koristili kameru visoke rezolucije koja može da uhvati svetlost izvan vidljivog spektra za proučavanje remek-dela do detalja i tada je otkriven presedan.

Tragovi otkrivaju da je da Vinči izvršio brojne promene u Mona Lizi od njegove originalne skice do gotovog dela. Na primer, u blizini infracrvenog dela spektra, tim je pronašao dokaze da su prsti leve ruke Mona Lize prvobitno bili predviđeni da budu u nešto drugačijem položaju.

Pročitajte još: CAR Nikolaj je poslao ekspediciju na ARARAT koja je donela NOJEVU BARKU, ali su je KOMUNISTI uništili!

Gospoda Kote i Simonot takođe su otkrili dokaze da je Mona Liza naslikana na dasci koja se prethodno koristila za prekinut projekat - takva ponovna upotreba ne bi bila retka, s obzirom na vreme i troškove koji su uloženi u pripremu ploča od topola.

Dokazi su se pojavili u obliku igle za kosu sa biserom - uobičajenim simboličnim ukrasom koji je dodan figurama na portretima.

- Ovaj pripremni crtež, pronađen je na nebu desno od glave Mona Lize. Čudno je jer ne dodiruje ivicu glave. Čini se da pripada prethodnom projektu koji je Leonardo napustio - napisali su istraživači.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU