Da nije bilo OVOG čoveka TUKLI bismo se na ULICI svaki dan!
Gužve u saobraćaju nastale su i pre automobila, pa se devetogodišnji Vilijam Fleps Ino 1867. "zaglavio" sa majkom u na ulicama NJujorka i počeo da razmišlja kako da to reši.
O tome je kasnije pisao: "Ta prva saobraćajna gužva zauvek mi je ostala u sećanju. Bilo je samo desetak konja i kočija, a bilo je potrebno malo reda kako bi se saobraćaj kretao. Ipak, niko nije tačno znao šta da radi; ni vozači ni policija nisu znali ništa o kontroli saobraćaja."
Pročitajte još: Da li znate kako je brend "Kadilak" dobio ime? (FOTO)
Godine 1899. Ino je napustio uspešan posao sa nekretninama i ostatak života posvetio sprovođenju koncepata za razuman i uređen prevoz.
Napisao je prvi saobraćajni pravilnik za NJujork.
Tri godine kasnije razvio je gradski saobraćajni pravilnik za NJujork , prvi u svetu. Ubrzo, dizajnirao je slične saobraćajne planove za London i Pariz.
Gužve su bile nepodnošljive, roba se satima prevozila.
Iako je broj kočija, teretnih kola, automobila i kamiona bio daleko manji nego danas, gužve u NJujorku bile su česte, a veliki deo saobraćaja bio je transport robe, pa su cene proizvoda bile veće - zbog utrošenog vremena.
NJegova velika šema upravljanja saobraćajem obuhvatala je mnogo elemenata koje danas uzimamo "zdravo za gotovo": znakove zaustavljanja, jednosmerne ulice, taksi stanice, kružne tokove i pešačka ostrva.
Pročitajte još: Italijani su ga zvali "fiat 126", Poljaci "maluh", a mi - peglica! (FOTO)
Tako je prvi kružni tok postavljen u NJujorku 1905, a dve godine kasnije u Parizu. Jednosmerne ulice označene su u NJujorku 1908. godine i u Buenos Airesu 1910.
Tri principa vožnje.
Ino je sledio tri principa prilikom razvoja svoje šeme bezbednosti u saobraćaju:
- sažeta, jednostavna i pravedna pravila, lako se razumeju i poštuju.
- pravila moraju biti postavljena i distribuirana tako da nema opravdanja da ih ne poznajete.
- policija mora biti ovlašćena da ih sprovodi, a muškarci bi trebalo da budu obučeni.
Pročitajte još: Da li su vaši LJUBIMCI BEZBEDNI dok ih prevozite u kolima?
Zanimljivo je da otac bezbednosti u saobraćaju nikada nije naučio da vozi, već je - angaživao vozača. Istina, dobio je počasnu vozačku dozvolu, koju mu je izdala francuska policija 1912. godine.
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJBUKU