Epidemija će uticati na SOCIJALNE veštine dece, a POSLEDICE ćemo TEK VIDETI

30. 08. 2020. 000000 10:20

Foto: Depozitfoto

Učiteljica će školarcima dobrodošlicu poželeti sa maskom na licu. Kako će nastava u specifičnim okolnostima kao i mere zaštite nadležnih uticati na učenike, po čemu će pamtiti prvo školsko zvono i prvi čas?

Pročitajte još: Tri saveta za RODITELJE: Kako da pomognete DETETU U OVOJ ŠKOLSKOJ GODINI

Drugarstvo teže od gradiva
Deca za ceo život pamte i druga iz školske klupe. Prvi put će zbog pandemije u klupi sedeti po jedan učenik. LJubica Bogetić naglašava da će to uticati na razvoj socijalnih veština dece i timski rad, jer se to uči u interakciji sa vršnjacima, a posledice možemo da očekujemo već narednih godina. Kada prođe pandemija učitelji će imati težak zadatak da rade na stvaranju kohezije odeljenja, što je važnije od gradiva i teže.

Kako će se u psihofizičkom smislu to odraziti na njih?

- Jedina dobra stvar u odnosu na onlajn nastavu je to što će barem upoznati učiteljicu, videće kako izgleda učionica, čuti školsko zvono i prisustvovati časovima - psiholog i psihoterapuet LJubica Bogetić.

Autoritet više od maske uništava onlajn nastava.

Hoće li mališani moći da se fokusiraju na nastavu i da li će učiteljima zbog maske biti narušen autoritet?

- Ne bi trebalo da bude većih problema zbog toga što učitelji nose maske, ali kada govorimo o autoritetu, on bi sigurno bio narušen da je reč o onlajn nastavi jer učenici ne bi imali nikakav kontakt sa učiteljem, niti bi ga upoznali - ističe psiholog.

Pročitajte još: Da li treba ŠPIJUNIRATI decu? Obavezno! I to na OVAJ NAČIN, da vas NE UHVATE

Drugarstvo nema alternativu i cenu Foto: Depozit

Naša sagovornica kaže da zbog fizičke distance još nije jasno kako će izgledati druženje dece na malom i velikom odmoru i kako se uopšte to može kontrolisati.

- Jedno je preporuka a drugo realnost na terenu - ističe Bogetićeva.

Nedostatak kontakata je najveća posledica virusa.

Jedino što može da ih sačuva jeste to što se ne poznaju, ali nedostatak druženja sa vršnjacima nije dobar za decu i postoji bojazan da će se to dugoročno odraziti na njihov psihički i emocionalni razvoj.

Nedostatak kontakta među vršnjacima je jedna od najvećih posledica pandemije i to se već vidi kod dece kroz ispoljavanje veće agresivnosti, nezadovoljstva, anksioznosti, strahova, povlačenje u sebe...

Pročitajte još: DETE koje raste u kući BEZ KNJIGA razvija OPASNU NAVIKU

Što duže bude trajala ovakva situacija, roditelji će doći u situaciju da biraju između fizičkog i psihičkog zdravlja dece, odnosno da li da ih izoluju ili da ih puste da se druže kako bi se osećali bolje i zadovoljnije, ali tada postoji rizik od zaraze.

PRATITE NAS NA INSTAGRAMU i FEJSBUKU