Savet Dikensa za SREĆAN ŽIVOT: Nakon strašne nesreće napisao je PORUKU koja i danas objašnjava sve
Čarls Dikens je bio najznačajniji engleski romanopisac XIX veka. NJegova dela pripadaju ranoj fazi realizma, a Dikens se danas smatra osnivačem socijalnog romana. Možda je njegova najveća zasluga što je i niže slojeve pridobio za literaturu..
Dikens je pokazao da u dobroj knjizi svako može da uživa!
Osim književnog rada manje je poznato da se Dikens bavio i humanitarnim radom i pomaganju siromašnima. Osnovao je utočište “Urania Cottage” – prihvatilište za “posrnule žene” (prostitutke) iz radne klase i njime upravljao deset godina.
Pročitajte još: Imao je TRI imena, a ostavio je značajan trag u srpskoj književnosti: Znate li ko je bio ALKIBIJAD NUŠA?
Dana 9. juna 1865. na povratku iz Pariza sa Ternan, voz u kojem je Dikens putovao imao je saobraćajnu neseću. Prvih sedam vagona skliznulo je sa mosta koji je bio u popravci. Jedino je na koloseku ostao vagon prvog razreda u kojem je bio Dikens. Pre nego što su stigli spasioci pisac je pomagao žrtvama.
Pročitajte još: Kejt Midlton i princ Vilijam PREKIDAJU KRALJEVSKU TRADICIJU kako bi zaštitili sina?!
Iako nije zadobio nikakve ozlede, Dikens se nikada nije oporavio od trauma iz ove železničke nesreće. U to vreme pisao je roman “Naš zajednički prijatelj” i kritičari smatraju da je, upravo nakon nesreće, u njega uneo i neka svoja razmišljanja o životu i suočavanju sa smrti.
-Imaj srce koje nikada neće postati trvdo, temperament koji se nikada neće umoriti i dodir koji nikada neće povrediti! - zapisao je u ovom delu.
“Naš zajednički prijatelj” postalo je poslednje završeno delo Čarlsa Dikensa i neka vrsta njegovog testamenta i pouke budućim generacijama.
Visit to Dickens' house in Broadstairs- home of the original Betsy Trotwood, minus donkey! @DickensMuseum @DickensSays @Team_English1 pic.twitter.com/cIGyF5E39g
— BorlaseEnglish@Home (@BorlaseEnglish) October 25, 2017
Pročitajte još: Savet za SREĆAN BRAK po rečima Harisona Forda
Dana 8. juna 1870. Dikens je u svome domu doživeo još jedan moždani udar. Nije više dolazio svesti, a umro je sutradan – 9. juna, tačno pet godina nakon železničke nesreće.