USKORO! Ako popijete koju čašicu - automobil će ODBITI da vas vozi!

13. 07. 2020. 000000 18:30

Foto:"Volvo"

Ukoliko za dve godine kupite novi automobil u nekoj od zemalja Evropske unije i proslavite tu kupovinu, sa recimo, samo jednom čašicom alkohola, nećete moći d odvezete automobil do kuće!
Jednostavno, vozilo neće hteti da upali!

Naime, zemlje EU su se usaglasile da u novim automobilima moraju da se od 2022. primenjuju i najmoderniji sistemi zaštite putnika koji će po njima, a ne samo "auto-alkometar" sprečiti da na putevima Evrope do 2038. bude manje 25.000 poginulih i 140.000 teško povređenih. Materijalna ušteda meriće se u desetinama milijardi dolara.

Ubuduće će auto vršiti alko-test (Foto:D.Milovanović)

- I ranije su neki proizvođači automobila, naročito u SAD i "volvo" i "saab" u Evropi ugrađivali te uređaje, ali sada će, za dve godine biti obavezni - objašnjava predsednik Asocijacije automobilskih novinara Srbije i novinar RTS Dragan Milutinović koji je prisustvovao i naučnim predavanjima na ovu temu - Tu su brojni sistemi koji će znatno povećavati bezbednost.

Pročitajte još:VAŽNO! Šta ako vam nije PO PROPISIMA napumpana guma na autu?

Zemlje članice EU su se obavezale da će u svoja nacionalna zakonodavstva uvrstiti ove odredbe, pa se ne očekuje bilo kakav probem oko primene.

- Možda vam se čini da je malo vremena ostalo da se sve ovo primeni u praksi ali nije tako. Već sve to postoji na ovaj ili onaj način ugrađeno u automobile srednje klase. Ostaje da se samo propisi dovedu u sklad - kaže Anika Ekberg iz saobraćajne policije EU.

Foto:"Volvo"

Pored alko-metra, biće obavezna ugradnja i takozvane crne kutije, nešto slično kao kod aviona, pa će se na osnovu telemetrijskih podataka tačno znati uzroci udesa.

Pročitajte još:Zakon dozvoljava da cele godine vozite sa zimskim gumama, ali evo zašto to NIJE DOBRO

Biće obavezna i ugradnja sistema koji detektuje umor vozača, sprečava vozilo d a izađe iz kolovozne trake, čitač saobraćajnih znakova sa sistemom zaustavljanja vozila ako prekoračite brzinu, automatsko kočenje u kritičnim situacijama, paljenje sva četiri žmigavca u tom slučaju, prepoznavanje pešaka i biciklista ali i povećanje prostora u vozilu za glave vozača i putnika.