"Alfa Romeo" za svoj 110 rođendan predstavio "đuliju GTA" (Foto)
"GTA" je skraćenica od „Gran Turismo Alleggerita“ (allegerita je italijanska reč za „olakšano“) i pojavila se 1965. sa modelom "alfa đulija sprint GTA", posebnom verzijom koja je proistekla iz modela "alfa sprint GT", a koja je dizajnirana kao sportski automobil i predstavljena je na Sajmu automobila u Amsterdamu te godine. Karoserija modela "alfa đulija sprint GT" je zamenjena identičnom verzijom izrađene od aluminijuma, što je dalo konačnu težinu od 745 kg, u poređenju sa 950 kg za drumsku verziju.
Pročitajte još: Automobil koji nije na prodaju i NEMA CENU: Ima ih samo 4 na svetu, a onda se začulo REŽANJE "LJUTE MAŠINE" (FOTO)
Druga verzija je imala motor od 1.570 cm3 "tvin kam" motor koji je, u drumskoj konfiguraciji, sa duplim paljenjem, razvijao neverovatnih 115 KS. Tehničari trkačkog tima brenda "Alfa Romeo", odeljenja "Autodelta", izabrali su ga kao referentno vozilo za „turing“ kategoriju i razvili su ga da postiže maksimalnu snagu od 170 KS. Uspeh modela u takmičenjima je bio momentalan: tri uzastopne pobede na „Challenge Europeo Marche“, desetine nacionalnih šampionata i stotine individualnih trka u svakom delu sveta. A način na koji je izgradio imidž cele game je takođe bio impresivan: model "alfa đulija sprint GTA" je lansirao krilaticu „Pobeda svaki dan u vašem svakodnevnom vozilu“! Od tada, "GTA" je stekla reputaciju neprikosnovene ikone sportskog karaktera brenda "Alfa Romeo".
Za novi model "alfa romeo đulija GTA", inženjeri brenda su imali za cilj da unaprede aerodinamiku i upravljivost, ali i iznad svega da smanje težinu: iste smernice su praćene i sa modelom iz 1965. Aktivna aerodinamika je posebno proučavana kako bi se povećalo aerodinamično opterećenje. Ova rešenja sadrže tehničko znanje koje dolazi direktno iz Formule 1.
Isti zadatak je zadat bočnim usisnicima, posebnom zadnjem spojleru i aktivnom prednjem spojleru. Titanijumski "Akrapovič" centralni izduvni sistem integrisan u difuzor od ugljenih vlakana je takođe nov, kao i točkovi od 20 inča sa centralnim zaključavanjem, koji se pojavljuju na limuzini po prvi put. Lakoća upravljanja pri velikim brzinama je unapređena proširivanjem putanje prednjih i zadnjih točkova za 50 mm i razvijanjem novog seta opruga, amortizera i bušinga za sisteme vešanja.
U modelu "GTAm", prednji aerodinamični deo je optimizovan do ekstremnog nivoa, dodavanjem većeg prednjeg spojlera i zadnjim krilom od pravih ugljenih vlakana, koji obezbeđuju teže, savršeno izbalansirano opterećenje pri visokim brzinama. Što se tiče performansi, motor "Alfa Romeo" 2,9 V6 Bi-Turbo koji je napravljen od aluminijuma i razvija čak 510 KS u standardnoj konfiguraciji, postiže 540 KS u modelu "GTA", zahvaljujući pažljivom razvoju i kalibraciji od strane inženjera brenda.
Ova dva modela proizvešće se u ograničenoj seriji od svega 500 primeraka ukupno, Svi su numerisani i licencirani i spremni da zauzmu svoje mesto zajedno sa svojim prethodnikom iz 1965. godine kao jednim od najtraženijih kolekcionarskih primeraka.Cena nije saopštena.