Kad ti "Ferari" nije dobar napraviš svoj auto snova (Foto)
Šta da uradite ako niste zadovoljni svojim "ferarijem" (a i to je moguće u ovoj priči sa Apenina) koji je san miliona ljudi na planeti otkako se pojavio na drumovima ?
Napravite svoj superautomobil!
Izgleda nemoguće, neverovatno,teško ostvarivo i za gigantske auto kompanije akamoli za pojedinca.Ukoliko se ne zovete Feručio Lamborgini.
Pročitajte još: Automobil koji nije na prodaju i NEMA CENU: Ima ih samo 4 na svetu, a onda se začulo REŽANJE "LJUTE MAŠINE" (FOTO)
Priča počinje u severnoj Italiji pedesetih godina prošlog veka.Feručio Lamborgini, koji je u Drugom svetskom ratu kadio kao mehaničar u avijaciji, počeo je da skuplja ostatke vojne opreme i da pravi, pod imenom "Lamborgini" traktore.Već početkom pedesetih njegova kompanija postaje najveći proizvošač traktiora u Italiji ali i opreme za klima uređaje, instalaciju gasa.
Feručio je tada kupio i nekoliko automobila iz svojih snova. Među njima i najveću zvezdu tadašnjeg supersportskog sazvežđa .-"ferari 250 GT"!
Posle prvih nekoliko vožnji Lamborgini se požalio na kvačilo mehaničarima u fabrici "Ferarija". Oni su nešto pročeprkali i vratili moćni bolid vlasniku.
Nova test vožnja i Feručio je ogorčen odjurio pravo do osnivača, vlasnika i neprikosnovenog gazde Enca ferarija !
- Ne valja kvačilo? Idi i vozi traktore jer očigledno ne znaš da vozio automobile - "ispratio" je Enco Ferari nezadovoljnu mušteriju i pre nego što je ispio espreso.
LJut kao ris lamborgini je otišao u svoju fabriku traktora odlučivši d ai "Encu i svetu pokaže kako se zaista prave susper-automobili".Doveo je talentovanog mehaničara Đota Bizarinija i rešio da napravi automobil s motorom od 12 cilindara (V12)...
Nova , ljuta mašina razvijala je 350 KS i "spakovana" je u automobil koji je dizajnirao Franko skaljone.
Kao prototip model je sa oznakom "350GT" predstavljen na salonu u Torinu 1963. a već sledeće godine prodato je neverovatnih 130 primeraka! Kako je rođen pod horoskopskim znakom bika Feručio za zaštitni znak "Lamborginija" uzima bika.
Posle "350 GT" usledio je "400GT" i zahvaljujući sjajnoj prodaji "Lamborgini" je došao u priliku da napravi prvi superautomobil!
Te 1965. godine, na Salonu automobila u Torinu, prezentaciju novog modela vodio je lično Feručio! Automobil je nazvan "miura" prema poznatom španskom treneru bikova za borbu Don Eduardu Miuri.
Legenda o "Lamborginiju" je rođena. Usledili su modeli "islero","espado","jarama" "kauntač","urako", "dijablo","mursielago"...
Kompanija "lamborgini" danas je u vlasništvu nemačkog "Audija" koji je deo "Folksvagen grupe".I dalje se nalazi u malom italijanskom selu "Svete ASgate Bolonjeske".
Feručio Lamborgini je umro 1993. godine ali je legenda o njemu i prkosnom odgovoru Encu Ferariju i dalje jedna od najomiljenijih priča u ovom delu Italije.
Foto:Promo