Umesto otrova iz auspuha samo vodena para!
Iako je postala sinonim za hibridna vozila, japanska "Tojota" nastavlja da razvija i svoje prvo vozilo na vodonik predstavivši drugu generaciju "miraija" - vozila koje uz pomoć gorivih ćelija koristi vodonik a u atmosferu ispušta samo vodenu paru!
Pročitajte još: Ako se ne održava pravilno može izazvati zdravstvene probleme: Kada je pravo vreme da se klima u autu servisira?
"Tojota" je prvi "miraji" predstavila 2014. Sada, s drugom generacijom tog automobila nulte emisije, kažu u "Tojoti" spremni su za novi iskorak sa naprednom tehnologijom električnog vozila sa gorivnim ćelijama (FCEV).
"Miraji" je tehnički prefinjen automobil, jedinstven po svom realnom dometu od oko 500 km, s brzim dosipanjem goriva za samo nekoliko minuta i s čistom vodom kao jedinim nusproduktom.
Od pojavljivanja na tržištu, prodato je oko 10.000 vozila, dok je "Tojota" na najvažnijim svetskim tržištima aktivno razvijala infrastrukturu za korišćenje vodonika kao goriva.
Pročitajte još: Pumpanje guma azotom pravi "bum": Jeftina usluga, a korist višestruka
- Novi "Miraji", koji će se prvo pojaviti u Japanu, Severnoj Americi i Evropi krajem 2020, biće više od ekološkog automobila, potvrđujući da za "FCEV" tehnologiju nema granica u kreiranju vozila koje je zadovoljstvo voziti i koje će izgledati predivno - kaže se u saopštenju "Tojote" dostavljenog "Novostima".
Efikasnost je najvažnija, i "Tojota" planira da "miraji" ima za 30 odsto veći domet pređenih kilometara, što će se postići unapređenjem sistema gorivnih ćelija i korišćenjem većih rezervoara za vodonik.
Nova serija gorivnih ćelija ima više energije po jedinici zapremine, sada preko 4,0 kW po litru, što je preko 30 odsto bolji rezultat nego na dosadašnjem "Miraiju".
Sada su ugrađena tri rezervoara - jedan dugi i dva kratka, koji povećavaju ukupni kapacitet vodonika za jedan kilogram u poređenju sa još uvek aktuelnom generacijom "Miraija".
- Želeli smo da napravimo automobil koji bi kupci voleli da voze neprestano, auto s dušom i atraktivnim dizajnom, s voznim karakteristikama i odzivom koji će izmamiti osmeh na licu vozača - ističe Jošikazu Tanaka, glavni inženjer na projektu Mirai. -Voleo bih da vozači kažu "izabrao sam "miraji" ne samo zato što je to FCEV model, nego jednostavno zato što sam poželeo baš taj automobil.
Već na prvi pogled, novi "mirai" privlači pažnju svojom spoljašnošću, spuštenim linijma, elegantnim proporcijama, vitkoj i zategnutoj liniji karoserije, kao i svojim točkovima prečnika 20 inča koji doprinose moćnom i jedinstvenom izgledu. Unutrašnjost je svedena, s modernim prostorom koji odiše toplinom i komforom čineći ovaj automobil istinski primamljivim za vožnju i putovanje. Najvažniji detalji su centralni ekran dijagonale 12,3 inča, kao i instrument tabla koja se uvija ispred vozača. Platforma i izuzetran raspored dozvolili su prostor za pet sedišta, umesto četiri koliko ih je ",mirai" imao do sada.
Počitajte još: Čuveni sajam automobila se seli u Minhen!
Novi "mirai" izaziva više emocija i skreće pažnju svojim dizajnom, što je zasluga i "Tojotine" najnovije TNGA platforme, s pogonom pozadi. Inženjeri su imali u vidu ugradnju različitih pogonskih rešenja - uključujući i gorivne ćelije na vodonik - što je i bio početni uslov. Osim toga, karoserija novog "miraija" je čvršća, što doprinosi boljoj agilnosti i odzivu, dok je za precizno upravljanje zaslužno niže težište automobila.
Uz povećanje broja pređenih kilometara, poboljšane karakteristike sistema gorivnih ćelija daju novom "miraiju" ujednačen, ravnomeran odziv, uz osećaj otmenosti u vožnji, dok pritiskom na papučicu gasa automobil ubrzava trenutno. Upravljanje na krivudavim putevima je lako i jednostavno, dok u vožnji auto-putem demonstrira snagu pri svim brzinama i režimima vožnje.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
- Dužina:4,975 mm
- Širina;1,885 mm
- Visina:1,470 mm
- Međuosovinsko rastojanje:2,920 mm
- Pogon:Na zadnje točkove
- Broj putnika:5
- Domet vožnje:Oko 650 km
Foto:Promo